برخورد قاطع با عرضه فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی غیرمجاز

۱۰اردیبهشت،

110-13.jpg

معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور طی بیانیه‌ای بر برخورد قاطع با تبلیغات غیرمجاز و عرضه فرآورده‌های دارویی، آرایشی بهداشتی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی غیرمجاز تاکید کردند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولین گردهمایی خود در سال تازه، طی بیانیه‌ای اعلام کردند: در برابر پدیده شوم و ناپسند قاچاق، تبلیغات غیرمجاز و عرضه فرآورده‌های دارویی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات و ملزومات مصرفی غیرمجاز، برخورد قاطع معاونت‌های غذا و دارو و سازمان های انتظامی و قضایی مورد تاکید است و در این راستا الزام در اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت و الصاق برچسب مذکور با آرم متولی سلامت کشور ضروری است.

بنابراین گزارش، معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های سراسر کشور همچنین در این بیانیه ضمن استقبال از تاسیس معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت برضرورت اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و نظارت مناسب در حوزه ارائه خدمات دارویی سنتی و طبیعی و برخورد قاطع با متخلفین و سودجویان در این عرصه تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین برنامه‌ریزی تکمیلی و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نظارت، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات دارویی به بیماران در شفاف‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن مورد تاکید قرار گرفته و همچنین بر تخصیص مکفی و به موقع منابع ارزی و ریالی لازم برای تامین مواد اولیه دارویی و نیز داروهای وارداتی از سوی بانک مرکزی، مورد تاکید و درخواست نظام سلامت قرار گرفته است.

معاونین غذا و دارو در ادامه بیانیه خود از رسانه‌های جمعی خواسته‌اند به منظور پیشگیری از جنگ نرم دشمن و مقابله با ناامنی روانی در زمینه تامین دارو، در اطلاع‌رسانی شفاف و واقعی و هماهنگی با مسئولین سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

گفتنی است: نشست مشترک سازمان غذا و دارو با معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و به منظور بررسی اولویت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق درخصوص ایجاد وحدت رویه بین سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی در نحوه اجرای قوانین و ضوابط مربوط به نحوه تهیه، تولید، توزیع و عرضه دارو برگزار شد.

در این نشست معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی طی بیانیه ای آمادگی و توان کامل خود را برای بهره مندی هموطنان از سالم ترین و بالاترین سطح خدمات دارویی، سلامت و امنیت غذایی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.