برخورد قضایی شامل علی مطهری هم می شود/توهین به مقامات کشوری از جمله رییس جمهوری جرم است

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، در اطلاعیه دادستانی تهران آمده است:در پی انتشار مطالب آقای مطهری ، دادستانی تهران با دقت کامل نسبت به بررسی موضوع پرداخته و تحقیقات کاملی را در این زمینه آغاز کرد که از جمله آنها می توان به اخذ نوار اظهارات نامبرده از مجلس شورای اسلامی ، پیاده کردن کامل نوار و استماع اظهارات وی توسط چند نفر کارشناس اشاره کرد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه خود می افزاید: سرانجام بخشی از اظهارات وی مبنی بر «…. آقایان مشایی و احمدی نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده اند…… در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده اند و موجب پدید آمدن عقده های روانی در جوانان ما شده اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق کاباره ها و کلوپ های شبانه نیز باشند….» جرم تلقی گردیده است. بدیهی است اظهارنظر نامبرده به شرح فوق به مسایل جامعه شناسی و روانشناسی ارتباطی ندارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است، توهین به مقامات کشوری از جمله رئیس جمهوری و هم چنین انتشار اکاذیب حسب قانون مجازات اسلامی جرم بوده و اظهارات نامبرده به شرح فوق جنبه مجرمانه داشته و دادستانی در این زمینه برطبق تکلیف قانونی اقدام کرده است.

در اطلاعیه دادستانی تهران همچنین اضافه شده است : این که آقای مطهری اقدام دادستانی در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مایه تاسف است زیرا آن چه موجب وهن نظام است اظهارات اخیر نامبرده و قایل بودن به مصونیت ویژه برای خود است.

این اطلاعیه یادآور می شود:مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی هیچگاه شامل عناوین مجرمانه نمی شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد، کما اینکه تاکنون نیز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است و نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان از جمله به شماره ۸۰/۲۱/۳۰۳۶ مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۰ نیز موید این امر می باشد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه خود همچنین آورده است: نحوه اظهارات و ادبیات آقای مطهری در مورد نهاد دادستانی تحت عنوان اینکه « نماینده در اظهارنظر درباره همه مسایل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام دادستان بالای سر او باشد » و یا « اعلام جرم از فرط بیکاری یا قشار دولت » خود از مصادیق عناوین مجرمانه است.

در این اطلاعیه اضافه شده است: نامبرده در اظهارات خود از برخی افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی نام برده است که در این زمینه نیز اعلام می شود همانگونه که بارها دادستان تهران و سایر مقامات قضایی اعلام و تصریح کرده اند « در برخورد قضایی با متخلفان هیچ کس مصونیت ویژه ندارد» و این موضوع شامل اقای مطهری هم می شود.

اجتمام*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۶۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.