برخورد نژاد پرستانه نظام قضایی امریکا با سیاه پوستان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

یک مدافع حقوق سیاه پوستان در آمریکا گفت: قوانین تصویب شده در آمریکا در ارتباط با سیاه پوستان،تبعیض آمیز است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، دکتر مالک شباز، وکیل آمریکایی و عضو حزب بلک پنتِر (Black Panther) با اشاره به اعدام تروی ترویس سیاه پوست آمریکایی در سال دو هزار و یازده گفت  دنیا از تزویری که آمریکا در اجرای حکم اعدام نشان داده، بسیار اندوهگین است.ما خواستار لغو کامل حکم اعدام هستیم، همین و بس. به نظرم فشارهایی که در این جهت صورت گرفته نیز یکی از دلایل به تأخیر افتادن اجرای حکم اعدام دیویس بود.
شباز در پاسخ به این سوال که منظور شما از تزویر در اجرای حکم اعدام چیست گفت همه آمارها نشان می دهد که حکم اعدام در آمریکا با غرض ورزی اجرا می گردد. بنا به آمارها، احتمال صدور حکم مرگ یا مجازات اعدام برای اشخاص رنگین یا سیاه پوست به مراتب بیشتر از سفید پوستان است. لذا تمایز آشکاری در اجرای حکم اعدام دیده می گردد و این مهمترین سبب من برای درخواست لغو حکم اعدام در سراسر آمریکا است.
مجری راشاتودی در ادامه برنامه گفت در تایید حرف شما، آمارها نشان می دهد که در سال ۲۰۰۲، دوازده حکم اعدام در پرونده هایی صادر شده است که متهم سفید پوست و مقتول سیاه پوست بوده است. در حالیکه همین رقم برای متهمان سیاه پوستی که به سبب قتل اشخاص سفید پوست مجرم شناخته شده اند، به صد و هفتاد و هشت عدد می رسد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.