برخورد پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان وحشیانه است

حامی حقوق بشر آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه گفت، خشونت های فزاینده پلیس آمریکا علیه تظاهرکنندگان مردمی در این کشور، مانند اعضای جنبش اشغال، در حقیقت به نفع شرکت های بزرگ و ذی‌نفوذ آمریکایی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، مجری این شبکه ابتدا گفت، برخورد پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان در این کشور وحشیانه است. به عنوان مثال، کتک زدن شدید تظاهرکنندگان جنبش اشغال وال استریت توسط پلیس نیویورک با انتقاد حامیان حقوق بشر همراه بود. چهار دانشگاه آمریکایی مشترکاً تحقیقات قضایی و حقوقی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که اداره پلیس نیویورک، حقوق بشر تظاهرکنندگان جنبش اشغال را در این شهر در موارد متعدد نقض کرده و به تظاهرکنندگان آسیب رسانده است. 

مثال های دیگر از این نحوه برخورد پلیس آمریکا، شامل تیراندازی پلیس کالیفرنیا با گلوله های پلاستیکی به سوی تظاهرکنندگان در شهر اناهایم و همچنین حمله پلیس به تظاهرکنندگان در برلینگتون در ایالت ورمونت است. مجری این شبکه در حالی که تصاویری از برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان پخش می شد افزود، آزادی بیان و آزادی تجمعات در آمریکا بر اثر حرکات خشن پلیس این کشور علیه تظاهرکنندگان، به مخاطره افتاده است. 

“جین هامشر”، فعال حامی حقوق بشر در مصاحبه اختصاصی با گوینده این شبکه گفت، کشور آمریکا در حال تبدیل شدن به کشوری نظامی است. وی در این رابطه گفت، ما شاهد بودیم که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، بودجه های هنگفتی به دستگاه امنیت ملی آمریکا سرازیر شد. بخش قابل توجهی از این بودجه ها به ایالت ها و شهرهای بزرگ آمریکا اعطا شد تا بتوانند تجهیزات نظامی و ارتشی مانند سلاح های بسیار قدرتمند، تانک ها و حتی پهبادها را برای خود خریداری کنند. نه تنها پلیس آمریکا آموزش های کافی برای استفاده از این تجهیزات ندیده، حتی بسیاری از افسران پلیس آمریکا نحوه استفاده صحیح از دستگاه های شوک الکتریکی را نمی دانند و لذا به مردمی که علیه آنان از این وسایل استفاده می کنند، صدمات دائمی و جبران ناپذیر می زنند. وی افزود، هنگامی که شما برای خریداری اینگونه تجهیزات این همه هزینه می‌کنید، قطعاً می خواهید از آن در جایی استفاده کنید. وی تأکید کرد، کاخ سفید نیز در رابطه با موارد متعدد خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکایی سکوت اختیار می‌کند و این در حالی است که در پشت صحنه، هماهنگی‌هایی نیز با دولت فدرال آمریکا در رابطه با چگونگی برخورد با تظاهرکنندگان آمریکایی انجام شده است. 

مجری این شبکه پرسید آیا حقیقتاً خشونت پلیس علیه تظاهرکنندگان آمریکایی بیشتر شده یا این که چون هرکس تلفن همراه دارد و از خشونت ها فیلمبرداری می کند، این مسئله بیش از پیش به منصه ظهور رسیده است؟ 

“جین هامشر” پاسخ داد، به نظر من هر دو فرایند به طور همزمان رخ داده است، یعنی نه تنها خشونت های پلیس بیشتر شده، بلکه گزارش های آماتوری از این خشونت ها توسط مردم از طریق شبکه اینترنت و امثال آن نیز افزایش یافته است. وی افزود، البته شدیدتر شدن شکاف های طبقاتی و نابرابری های فزاینده میان درآمدهای ثروتمندان و فقرای آمریکایی باعث افزایش نارضایتی مردم و ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور شده است. از سوی دیگر، شرکت های بزرگ که دولت ما (آمریکا) را کنترل و منویات خود را به دولتمردان آمریکایی دیکته می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌خواهند ثروت‌های بادآورده‌شان تهدید شود و لذا ما آنچه را که در حال رخ دادن است (برخورد شدید پلیس با تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در آمریکا) مشاهده می‌کنیم. وی در خاتمه تأکید کرد، مردم آمریکا در حقیقت علیه سلطه و استیلای شرکت‌های بزرگ آمریکایی بر ارکان اقتصادی و سیاسی کشورشان تظاهرات می‌کنند.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.