برخورد پلیس آلمان با یکی از اعضای سرکنسولگری ایران، سناریوی طراحی شده از سوی آمریکاست

‘منصور حقیقت پور’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، ضمن محکوم کردن برخورد پلیس آلمان با یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، گفت: پلیس آلمان نمی بایست این گونه خشن و نامناسب با یک مقام سیاسی کشور دیگر برخورد می کرد.

وی ادامه داد: شان مقامات سیاسی کشورهای مختلف در دیگر کشور ها بسیار بالاست ولی متاسفانه پلیس آلمان در این زمینه بسیار نامناسب برخورد کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که دشمنان به دنبال ساختن ماجراهای واهی برای مهندسی افکار عمومی در دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل آن که رسانه های دنیا را در اختیار دارند، تلاش می کنند با فضا سازی علیه ایران افکار عمومی جهان را نسبت به ما تغییر دهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت موظف است هر چه سریعتر در مقابل این اقدام آلمان موضع گیری کند.

وی با تاکید بر این که منافقین و گروهک های تروریستی با دریوزگی برای دستگاه های استکبار تلاش می کنند علیه جمهوری اسلامی ایران قائله به پا کنند، اظهار داشت: منافقین این گونه تلاش می کنند برای خود در نزد آمریکا و دیگر کشورهای استکباری جایگاه نوکری ایجاد کنند.

بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده در روز دوشنبه گذشته، یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، هنگام عزیمت از محل کار خود به منزل، به بهانه ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری ایران داشت.

‘حسن قشقاوی’ معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در واکنش به این حادثه، برخورد پلیس آلمان با عضو سرکنسولگری ایران را ‘ناشایست’ دانست و گفت: در پی بروز این حادثه، سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخورد ناشایست پلیس آلمان با وی اعلام و خواسته شد که دولت آلمان سریعا ضمن بررسی موضوع، توضیحات لازم را ارائه کند.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانکفورت نیز با ارسال یادداشت اعتراض و تماس و مذاکره با مقامات آلمانی در حال پیگیری موضوع هستند.

قشقاوی تاکید کرد: در تداوم و تکمیل حلقه های توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار و عملیات روانی علیه دیپلمات های کشورمان یکی از حلقه های این توطئه است و منافقین با همکاری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی و صهیونیستی به منظور بدنام کردن دیپلمات های کشورمان و نهایتا خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران، به اشکال مختلف و سوژه سازی های متنوع، دسیسه هایی را طراحی کرده اند.

سیام/۹۱۲۱ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۲۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.