برخورد پلیس ضد شورش میانمار با معترضان به پروژه معدن مس

۰۹م آذر ،

پلیس ضد شورش میانمار امروز (پنجشنبه) به منظور متوقف کردن اعتراضات علیه یک پروژه معدن مس که با مدیریت ارتش این کشور و یک شرکت وابسته به تسلیحات سازی چین اجرا می‌شود از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات به پروژه معدن مس “مونیوا” آزمونی برای میزان تعهد مقامات میانمار به اصلاحات وعده داده شده به شمار می‌آید.

معترضان میانماری به دنبال آن می باشند تا از آزادی‌های تازهی که برایشان به وجود آمده از جمله تسهیل قوانین مربوط به اعتراضات نهایت استفاده را ببرند.

این اعتراضات همچنین نشان‌دهنده نارضایتی گسترده مردم میانمار از شرکت‌های چینی است که در سال‌های اخیر سراسر این کشور را فرا گرفته‌اند.

شاهدان عینی گفتند که کامیون‌های حامل ده‌ها مامور پلیس به محل اردوهای بر پا شده در نزدیکی این معدن مس در منطقه ساگایینگ در شمال غرب میانمار آمدند.

در این محل هزاران تن از معترضان علیه توسعه یک میلیارد دلاری این پروژه که به نقل از آنها منجر به مصادره غیرقانونی صدها هکتار زمین شده دست به اعتراض زده‌اند.

یک راهب بودایی به نام شین واتاما، به خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای امنیتی میانمار حدود ساعت سه نیمه شب از ماشین آبپاش و دیگر سلاح‌ها علیه معترضان کرده و ۱۰ راهب را مجروح کردند.

وی تاکید کرد: این نیروها نوعی نارنجک شلیک کردند که سبب بروز آتش سوزی در اردو شد.

وی افزود: ما اکنون به دنبال یافتن پناهگاه در روستای مجاور هستیم و برای مراقبت از مجروحان هیچگونه پزشک و خودروی آمبولانس وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.