برخی ارزیابی‌ها نسبت به عملکرد مجلس هشتم غیرمنصفانه بوده است

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۰۱:۳۲:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آیت‌الله آملی لاریجانی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  رئیس قوه قضائیه با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مجلس هشتم، گفت: با وجود برخی ارزیابی‌های غیرمنصفانه درباره مجلس هشتم باید گفت در کل و در مقام تصویب لوایح و قوانین در مجلس هشتم کارهای بسیار خوبی انجام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی تصویب قانون برنامه پنجم توسعه، تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها و تصویب لوایح قضایی از جمله قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و قانون نظارت بر رفتار قضات را از نمونه‌های بارز عملکرد مثبت مجلس هشتم اعلام کرد و اظهار داشت:‌ امیدواریم در دوره نهم نیز مجلس کارآمدتر و پرتلاش‌تر شکل بگیرد و اهداف نظام اسلامی از این طریق محقق‌ شود.
رئیس قوه قضائیه با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی و اروپایی گفت: توقع این است که غربی‌ها با مشاهده حمایت‌های مردمی پرشکوه از نظام و کشور خود و باتوجه به چگونگی مذاکرات اخیر هسته‌ای لحن خصمانه در رفتار و گفتارشان درپیش نگیرند و بدانند که از این راه به جایی نخواهند رسید.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این‌که مردم ایران هیچ‌گاه از اهداف نظام اسلامی خود دست نخواهند کشید و با حضور در پای صندوق‌های رای و سایر صحنه‌های نظام این مسئله را ثابت کرده‌اند، استفاده و برخورداری از حق مسلم انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان کشور برشمرد و با انتقاد از بیانیه اخیر کشورهای اروپایی گفت: اخیرا کشورهای اروپایی بیانیه‌ای غیرمنطقی صادر کرده‌اند و وزیر خارجه آمریکا نیز سخنان خصمانه‌ای را در هند برزبان رانده است که پس از برگزاری نشست قبلی مذاکرات هسته‌ای، توقع چنین سخنان و چنین بیانیه‌ای نمی‌رفت.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ اگر غربی‌ها باوجود مذاکرات مناسب ترکیه دنبال این هستند که سمت و سوی مذاکرات را به سمت سیاست مذاکره و فشار همزمان ببرند باید بدانند که سخت در اشتباه هستند و مردم ایران هیچ‌گاه از قدم‌های استواری که در مسیر دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برداشته‌اند عقب نخواهند نشست و غربی‌ها باید این خیال خام را از سرشان بیرون کنند.
آیت‌الله آملی لاریجانی ” اعتمادسازی غربی‌ها ” را قدمی سازنده برای موفقیت مذاکرات بعدی برشمرد و افزود: مردم و مسئولان ما بیشتر از هرچیز توقع اعتمادسازی دارند چرا که بیش از سی سال است که با انواع و اقسام ترفندها، تحریم‌ها، تهدیدها و دشمنی‌های غربی‌ها مواجه‌اند و اکنون با شکست این تقابل، منطقی این است که به جای لحن خصمانه و صدور بیانیه‌های تهدیدآمیز و غیرمنطقی به سمت جلب اعتماد مردم ایران برآیند.
رئیس دستگاه قضا ” تلاش‌غربی‌ها برای جلب اعتماد مردم و مسئولان ایران را گامی موثر برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات ” دانست و نتیجه این اعتمادسازی را ” استقرار صلحی پایدار در منطقه و ایجاد فضایی صمیمی میان دولت‌ها و ملت‌ها ” دانست و تصریح کرد: غربی‌ها از طریق تحریم و تهدید و صدور بیانیه‌های غیرمنطقی به جایی نخواهند رسید و باید به دنبال ایجاد فضایی معقول و منطقی باشند. امیدواریم در دور بعدی مذاکرات در بغداد شاهد فضایی منطقی و معقول و غیرخصمانه از سوی غربی‌ها به منظور رسیدن به اهداف مذاکرات باشیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ایشان را برحسب آیات و روایات، قله رفیع انسانیت و الگویی بی‌بدیل در بیان اهمیت جایگاه بلند زنان در اسلام توصیف کرد و گفت:‌ مسئله توجه به حقوق زنان در اسلام ‌تنها معطوف به امور مالی و مادی مانند مهریه و نفقه نیست، چون در مقام توجه به حقیقت وجودی انسان که ظرفیت رسیدن به مدارج بالای انسانی را داراست میان زن و مرد هیچ تفاوتی نیست.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) که در تفسیر آیه ” انا انزلناه فی ‌لیله‌القدر ” فرموده‌اند: ” لیله ” در این آیه شریفه حضرت فاطمه (س) است و نیز با اشاره به آیه نور که در آن نیز منظور از ” مشکوه ” حضرت فاطمه (س) تفسیر شده است، اظهار داشت: لیله القدر بستر و ظرف تحقق قرآن است و وقتی حضرت فاطمه زهرا (س) در تفسیر ائمه اینگونه تعبیر می‌شود باید اذعان کرد که قله و مرتبه عالی انسانیت در مقام حضرت فاطمه (س) متجلی است.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به تلاش شهید مطهری در تدوین کتاب حقوق زن در اسلام، نیاز امروز جهان اسلام را نگاهی نو به مقام و حقوق زن از منظر اسلام در جامعه امروزی دانست و ابراز امیدواری کرد جایگاه و مقام واقعی زنان از منظر اسلام بویژه در ابعاد عرفانی و حقیقت انسانی از سوی محققان و اندیشمندان تبیین شود.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی موضوع اعاده دادرسی در دیوان‌عالی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های صورت‌گرفته ارائه داد و در هر بخش از سوی رئیس قوه قضاییه دستورهای لازم صادر شد./

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۳۳۲۵۱۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.