برخی رسانه‌ها به سیاه‌نمایی عادت دارند

جام جم آنلاین: کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی سخن می‌گفت تصریح که برخی رسانه‌ها به سیاه‌نمایی عادت دارند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش عالی کشور بعد از پیروزی انقلاب از لحاظ کیفی و کمی رشد داشته است، اظهار داشت: آموزش عالی از نظر کمی تعداد دانشجویانش حدود ۲۵ برابر از ابتدای انقلاب افزایش یافته و این درحالی است که جمعیت دو برابر و دو دهم رشد داشته است.

وی افزود: تعداد اعضای هیئت علمی به همین نسبت افزایش داشته به گونه‌ای که دانشگاه‌های سراسر کشور ۶۵ هزار عضو هیئت علمی دارند و این اعضا اگر از بهترین اساتید دنیا سرتر نباشد، کمتر هم نیستند.

دانشجو با بیان اینکه رشد علمی در کشور سبب شده تا ایران در مذاکرات سیاسی و دیگر مذاکرات با اقتدار وارد شود، گفت که تیم‌های مذاکرات ما در همه شاخه‌ها با اقتدار وارد می‌شود و این به دلیل این است که جامعه دانشگاهی‌ ما توانسته در زمینه علم، فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد ۱۱ برابری علمی ایران در دنیا تصریح کرد:‌ بعضی از رسانه‌ها در کشور هستند که عادت به سیاه‌نمایی دارند و گاهی در مسیر رژیم‌های صهیونیستی قرار می‌گیرند؛ وقتی همه دنیا به پیشرفت ایران در بحث علم و فناوری اذعان دارد، اما این رسانه‌ها سخن یکی از اساتید دانشگاه که از روی دلسوزی هم بوده را برجسته می‌کند و می‌گوید که رشد علمی در ایران متوقف شده، هرچند خواهر دوقلوی این رسانه چند وقت پیش توقیف شد.

وی تولیدات علمی دنیا توسط ایران را پیش از دو درصد دانست و گفت: ما در شروع دولت نهم تولیدات علمی‌مان در دنیا چیزی حدود سه دهم درصد بود و رشد فعلی، رشد چشمگیری است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.