برخی قدرتها در صدد ایجاد آپارتاید علمی هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی قدرت‌ها معتقدند کشورهایی از جمله ایران نفت دارند و نباید وارد حوزه‌هایی همچون هوافضا و انرژی هسته‌ای شوند، گفت: قدرت‌های انحصار طلب در صدد ایجاد تبعیض و آپارتاید علمی هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوریدر دیدار همتای عراقی خود گفت: در نگاه اسلامی علم برای تکامل بشر و کرامت انسانهاست نه ابزاری برای توطئه علیه یکدیگر .

وی در ادامه با بیان اینکه برخی قدرت ها معتقدند کشورهایی از جمله ایران نفت دارند و نباید وارد حوزه هایی همچون هوافضا و انرژی هسته ای شوند، افزود: آنها این گونه عنوان می کنند که هرچه می خواهید ما به شما می دهیم ولی نمی گویند به چه قیمتی اما ما و شما می دانیم که آنها هرچه بدهند به قیمت گرفتن استقلال کشورهاست.

دانشجو با بیان اینکه آنها به دنبال این هستند که کشورهای مانند ایران و عراق از نظر علمی و فناوری پیشرفت نکنند و به ویژه با یکدیگر همکاری نداشته باشند تصریح کرد: آنها حتی به دنبال دخالت در امور داخلی و در ارتباط با همسایگان به دنبال این هستند که کشورها را درگیر مسائل و حواشی کنند.

دانشجو افزود: تنها راه مقابله با آنها این است که ما همکاری نزدیک تری داشته و در مقابل دشمن یکی باشیم.

وی در پایان خطاب به همتای عراقی خود گفت: ما آمادگی کامل برای افزایش همکاری ها و تشکیل کمیته همکاری های پژوهشی و فناوری داریم و از ده هزار نفر دانشجویی که قرار است دولت عراق آنها را به شکل بورسیه برای تحصیل به کشورهای دیگر اعزام کند ۵۰۰ نفر را بپذیریم.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.