برخی اختلافات ایران و آژانس حل و فصل شد/ مذاکرات برای تدوین مدالیته ادامه می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا دروین،سلطانیه که عصرجمعه پس از ۸ ساعت مذاکره فشرده به همراه هرمان ناکارتس معاون مدیرکل ورییس تیم مذاکره کننده آژانس درمحل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران سخن می گفت،تصریح کرد:برای حل وفصل برخی اختلافات دیگر بایدمذاکرات ایران و آژانس ادامه یابد.

مذاکرات ایران و آژانس ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین آغاز شد و تا ساعت شش بعدازظهر ادامه داشت.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد که در جلسه فشرده امروز در خصوص حل و فصل برخی مسایل و تدوین مدالیته گفت و گو شد.

پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تجربه موفقی در حل و فصل موضوعات داشته اند.

طبق مدالیته یا برنامه عمل سال ۲۰۰۷ یا همان سند INFCIRC/711، شش مساله باقیمانده ˈآزمایشات پلوتونیومˈ، ˈسانتریفیوژهای پی یک و پی دوˈ، ˈمنشاء آلودگیˈ، ˈسند اورانیوم فلزیˈ ، ˈپلونیوم ۱۱۰ˈ و ˈمعدن گچینˈ در تاریخ ۲۰۰۸ حل و فصل گردید و مدیرکل قبلی آن را به شورای حکام گزارش کرد.

سلطانیه در ادامه تاکید کرد که ایران و آژانس با هدف حل و فصل اختلافات وارد مذاکره شده و درپی تدوین مدالیته جدید هستند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی این دور از مذاکرات را مثبت و کارشناسی توصیف و بر ادامه آن تاکید کرد.

اروپام ۱۳۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۸۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.