برخی از مسمومیت‌ها iبه سرطان می‌رسند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مسمومیت‌های حاد که علایم آن‌ها سریع نمایان می‌شود چندان مشکلی ایجاد نمی‌کنند و بزرگترین مشکل در حوزه مسمومیت‌های مزمن است که در جامعه رو iبه افزایش می باشند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران ، کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر این که علایم مسمومیت‌‌های مزمن دیر نمایان می‌شود و مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: این مسمومیت‌ها علایم خاصی ندارند و تا سال‌ها اثری از خود نشان نمی‌دهند و بعدها ممکن است سبب سرطان شوند.
 
اعظم شمشیری گفت: مهم‌ترین مسمومیت‌های غذایی ناشی از استافیلوکوک‌ها و غذاهای ناقل آنها می باشند،البته غذاهای پخته‌شده‌ای که مدتی در دمای محیط یا یخچال نگه‌داری شده و بدون گرم کردن استفاده می‌شوند نیز مسمومیت زیادی ایجاد می‌کنند.
 
وی افزود: باکتری‌ها در دمای یخچال نیز قابلیت رشد دارند و غذایی که دوباره مصرف می‌شود باید تا دمای ۷۴ درجه سانتی‌گراد گرم شود و در غیر این صورت ممکن است مسمومیت ایجاد کند. این گونه مسمومیت‌ها خود محدوده شونده می باشند و پس از ۲۴ ساعت iبهبود می‌یابند و گاه خود فرد نیز متوجه مسمومیت نمی‌شود.
 
 شمشیری تصریح کرد: همچنین اگر فردی که در تهیه شیرینی‌های تر دست دارد ناقل این باکتری باشد iبه راحتی می‌تواند سبب انتقال باکتری شود.
 
 این کارشناس تغذیه بیان کرد: فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیم، برخی افزودنی‌های شیمیایی غیرمجاز و داروهایی که داخل گوشت‌ها استفاده می‌شود، از موادی می باشند که مسمومیت‌های مزمن ایجاد می‌کنند.
 
وی با بیان این که برخی مسمومیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است، گفت: سرب iبه وضوح در هوا، خاک و محیط اطراف وجود دارد و بسیاری از خاک‌ها نیز حاوی کامیم می باشند./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.