برخی اشخاص در جامعه ۲ یا ۳ دفترچه بیمه دارند

۲۲م آذر ،

بینا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت و گفت: هم اکنون ۷٫۵ میلیون نفر از جمعیت کشور هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند.
به گزارش بینا، سید عبدالله عمادی، با اشاره به اینکه طرح ایجاد سازمان بیمه سلامت ایرانیان در کشور در تاریخ ۲۲ ام مردادماه سالجاری تصویب شد،به مهر اظهار داشت: بر اساس قانون تصویب شده سازمان بیمه سلامت ایرانیان جایگزین سازمان بیمه خدمات درمانی شد.
وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تاریخ ۱۵ام شهریورماه امسال با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار خود را آغاز کرد، یادآور شد: مهمترین هدف از ایجاد این سازمان تغییر رویکرد درمانی به رویکرد سلامت نگر در کشور است.

بی عدالتی در ارائه خدمات بیمه درمانی به جامعه
سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه میزان هزینه های درمان چندین برابر هزینه های پیشگیری است، تصریح کرد: این تغییر رویکرد یک انقلاب بزرگ در مسئله خدمات بیمه ای در کشور است.
عمادی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف سازمان بیمه سلامت ایرانیان عدالت نگری در بحث خدمات بیمه ای در جامعه است، ادامه داد: هم اکنون با یک وضعیت نامناسب در بیمه های درمانی در کشور مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه امروز صندوقها و موسسات متعددی کار خدمات بیمه درمانی را به مردم ارائه می دهند، اظهار داشت: این وضعیت به گونه ای است که هر سازمان بیمه ای که وضعیت مالی مناسب تری داشته باشد خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه می دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این امر یک بی عدالتی در ارائه خدمات بیمه درمانی به جامعه است.

برخی اشخاص در جامعه دو یا سه دفترچه بیمه دارند
عمادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس و دولت به این نتیجه رسیدند که یک سازمان به همه موسسات و صندوقهای ارائه دهنده خدمات بیمه ای نظارت کند، افزود: هم اکنون سازمان بیمه سلامت ایرانیان عهده دار نظارت بر همه صندوقهای بیمه ای در کشور است.
وی با تاکید بر اینکه رفع هم پوشانی خدمات بیمه ای مختلف در کشور یکی دیگر از برنامه هایی است که در دستور سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۷۵ میلیون دفترچه بیمه خدمات درمانی در کشور ما وجود دارد.
سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان ادامه داد: این درحالی است که هم اکنون ۷٫۵ میلیون نفر از جمعیت کشور هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند.
عمادی با بیان اینکه این آمار نشان دهنده این موضوع است که بعضی اشخاص در جامعه دو یا سه دفترچه بیمه دارند، افزود: هرکدام از این دفترچه های بیمه به مثابه یک چک سفید است که پزشکان می توانند هر مبلغی را در آن درج کنند و به این ترتیب هزینه های بسیاری را بر ما تحمیل کنند.
وی یادآور شد: وضعیت پوشش بیمه های درمانی در کشور به گونه ای است که بعضی اشخاص سه دفترچه بیمه دارند و بعضی دیگر تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.