برخی ضمن همراهی با گروه‌های افراطی بر طبل اختلافات طائفه‌ای می‌کوبند

۲۹خردادماه،

معاون وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود روز پنج‌شنبه وارد مسقط شد و با یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امور خارجی سلطنت عمان دیدار و دربارهٔ همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، “حسین امیرعبداللهیان”، در ادامه سفر منطقه‌ای خود روز پنج‌شنبه وارد مسقط شد و با یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امور خارجی سلطنت عمان دیدار و دربارهٔ همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده ایران و سلطنت عمان اظهار کرد: همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف روند رو به رشدی داشته و امیدواریم توافق‌های دو کشور در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مشترک هرچه زودتر اجرایی شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا شاهد رشد گروه‌های تکفیری در منطقه هستیم و بعضی نیز ضمن همراهی با این گروه‌های افراطی بر طبل اختلافات طائفه‌یی و مذهبی می‌کوبند.
 
امیرعبداللهیان افزود: رهبران سیاسی و مذهبی می‌بایست با تشویق به اعتدال، جلوی تندروی‌هایی که سبب اختلاف مذهبی در جهان اسلام می‌شوند را بگیرند.
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم راهکارهای سیاسی تنها راه حل مشکلات سوریه است و بحران این کشور راهکار نظامی و امنیتی ندارد.
 
امیرعبداللهیان هم‌چنین دربارهٔ تحولات بحرین افزود: مشکلات موجود در بحرین راهکار بحرینی- بحرینی داشته و انجام گفتگوهای جدی بین دولت و همه گروه‌های بحرینی راه‌حل اساسی وضع موجود است.
 
یوسف بن علوی نیز ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر امور خارجه کشورمان، انجام رایزنی و گفت‌وگو بین دو کشور را امری مهم دانست که به‌صورت مستمر ادامه دارد.
 
بن علوی با اشاره به تحولات سوریه، تنها راهکار آن را توقف خشونت و خونریزی و انجام گفتگو بین همه گروه‌ها دانست.
 
وی هم‌چنین دربارهٔ تحولات بحرین اظهار کرد: طبیعتا مردم مطالباتی دارند که وظیفه دولت است که به مردم پاسخ دهد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.