برخی مسئولین شجاعت تحمیل پروتکل‌های بهداشتی به جامعه را ندارند

یک فعال سیاسی گفت: رعایت پرتوکل‌های بهداشتی ودرمانی جهانی باعث می‌شود جلوی مشکلات کلان در آینده را بگیریم.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارتباط با ضروت توجه به پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با پاندمی کرونا اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق بین‌المللی پایان روشنی ندارد. به دلیل ناشناخته بودن این بیماری احتمال اینکه این فاجعه جهانی ادامه دار باشد، هست و عدم توجه به پروتکل‌ها توسط  مردم چه در ایران و چه در جهان باعث می‌شود همیشگی شدن این ویروس دور از ذهن نباشد.

وی ادامه داد: ممکن است آثار این بیماری جبران ناپذیر باشد. آنچه که در مورد تکثیر ژن این ویروس می‌شنویم این است که ممکن است به دلیل عدم توجه به مسائل بهداشتی درمانی خود را در ویروس‌های دیگر تکثیر کند.

این نماینده اسبق مجلس گفت: بنا به دلایلی در کشور ما موانع، اشکالات و ایراداتی وجود دارد که برخی افراد نمی‌توانند خود را قرنطینه کنند و کم تر در مراکز پر تردد حضور داشته باشند؛ چراکه تعداد قابل توجهی از مردم کشور بنا به دلایلی مثل نیاز فوری به مایحتاج روزانه و شرایط اقتصادی باید در مراکز پر تردد حضور داشته باشند. این افراد با رعایت کامل پرتوکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، دستکش و شست‌وشوی مرتب دست‌ها می‌توانند هم در جامعه حاضر باشند و هم در شکست کرونا و سلامتی خود نقش ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در این ایام که محدودیت‌ها کمتر شده بود افراد زیادی به پروتکل‌ها توجه نکردند ، آن‌ها فکر می‌کنند کرونا  ویروسی زودگذر است، احساس می‌کنند خیلی جدی ‌تر از آنچه که می‌گویند، نیست. عده‌ای یا توان کافی برای تهیه لوازم حفاظت از خودشان را ندارند یا باور نکردند که با ماسک و شست‌وشوی دست‌ها می‌شود کرونا را کنترل کرد.

نکو افزود: این موضوع باعث شده که مجدد به پیک کرونا باز گشتیم اگر جلوگیری نشود دچار خسارات فرهنگی و اجتماعی فراوانی می‌شویم. باید گفت احتمال پیروزی ویروس کرونا بر فرهنگ‌ها وجود دارد. برخی خرده فرهنگ‌ها به دنبال این موضوع نابود می‌شوند. برخی رسم و رسومات رنگ خود را از دست می‌دهند. البته از جانب دیگر برخی فرهنگ‌ها را هم ممکن است جهانی کند. مسئولین فرهنگی و اقتصادی ما در این میان باید مانع از فروپاشی خرده فرهنگ‌ها و اقتصاد خانوارها شوند.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی از مسئولین شجاعت لازم برای تحمیل پروتکل‌های بهداشتی به جامعه را ندارند. من توجه مسئولین را به این نکته جلب می کنم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی جهانی باعث می‌شود جلوی مشکلات کلان در آینده را بگیریم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.