برخی مکاتب به بهانه استدلال سعی در توجیه اهداف شوم خود دارند

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، ‘عزت الله ضرغامی’ شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: استاد مطهری یکی از زیباترین بحث های معارفی خود را در ذیل آیات قرآن کریم که با موضوع ‘انکار معاد’ است قرار داده است.

وی افزود: این مکتب ها به دنبال استدلال نیستند بلکه آنها با طرح نظریه های مختلف که هیچ یک پایه استدلال منطقی و عقلانی ندارد درصدد رسیدن به هواهای نفسانی خود هستند.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: تنها نمی توان با استدلال و فلسفه هر مساله ای را حل کرد چرا که برخی از گروه ها و مکاتب به بهانه استدلال و با نظریه پردازی سعی دارند معصیت و گناه های خود را توجیه کنند.

وی بیان داشت: از سخنان شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری در می یابیم که قرآن کریم در برخورد با مسایل پیش رو برای بشریت روش خاصی دارد که هم اغنا عقلانی می‌کند و هم به عنوان طبیب و حکیم، انسان را مورد مداوا قرار می دهد و این دو باید در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم در بسیاری موارد استدلال هایی در موضوعات مختلف دارد، افزود: از جمله این موارد اشاره خداوند متعال در آیه پایانی سوره یاسین مبنی بر این است که انسان خلقت خود را فراموش کرد و این استخوان ها وقتی بر باد رفت چه کسی اینها را جمع می کند و قرآن زنده شدن مجدد انسان را به زیبایی استدلال می کند.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه توجه به مسایل اخلاقی بر استدلال اولویت دارد، خاطرنشان کرد: حسرت و ندامت در روز قیامت برای منکران معاد آنقدر دردناک است که سایر عذاب‌ها در مقابل حسرت چیزی به حساب نمی‌آید.

مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شامگاه سه شنبه – ۲۵ تیرماه – با حضور حجت الاسلام و المسلمین ‘حمید محمدی’ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و جمعی از جامعه قرآنی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

این نمایشگاه ساعت ۲۴ امشب بعد از یک ماه فعالیت به کار خود پایان می دهد.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۹۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.