برخی منابع از پیوستن آذربایجان به ائتلاف نظامی سعودی خبر می‌دهند

پیوستن آذربایجان به ائتلاف نظامی سعودی

ممتاز نیوز – پیوستن آذربایجان به ائتلاف نظامی سعودی

برخی منابع خبری از پیوستن آذربایجان به ائتلاف نظامی سعودی خبر می‌دهند این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه آذربایجان تاکنون به صورت قطعی این موضوع را رد نکرده‌اند.

«حکمت حاجی‌اف» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از توضیح درباره خبر پایگاه اینترنتی «دنیا نیوز» پاکستان مبنی بر افشای پیوستن باکو به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان سعودی خودداری کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «سلام نیوز» حکمت حاجی‌اف، در پاسخ به سؤال این پایگاه درباره پیوستن باکو به ائتلاف موسوم به «اتحاد نظامی اسلامی» تحت فرماندهی عربستان سعودی گفت : « من درباره اخباری که وزارت خارجه جمهوری آذربایجان رسما اعلام نکرده باشد، توضیحی نمی‌دهم.»

پایگاه اینترنتی «دنیا نیوز» پاکستان، از پیوستن جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و اندونزی به ائتلاف نظامی سعودی خبر داده است.

با این حال «آذرتاج» خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور خبر داد: فعلا مسأله پیوستن به ائتلاف نظامی اسلامی (ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی) در دستور کار سیاست خارجی جمهوری آذربایجان نیست.»

حکمت حاجی‌اف گفت: در گذشته در چارچوب سازمان همکاری اسلامی، درباره این مسأله اظهار نظر شده است. در صورت مطرح شدن هر پیشنهادی، آذربایجان آن را بطور مفصل تحلیل می‌کند.

 

منبع : تسنیم

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.