برخی نهادها تنها به دنبال درآمدزایی از سالن های سینمایی هستند

کامران قدکچیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مردم وقتی به سینما می روند به دنبال تفریح و حضور در فضایی شاد هستند و یکی از شاخص های حضور مخاطب در سالنهای نمایش فیلم، وجود مکان های زیبا و استاندارد است.

وی ادامه داد: مخاطب همواره برای دیدن فیلم در سینما سالن های مدرن و بهینه را انتخاب می کند و بدون شک اماکن فرسوده جایی در انتخاب مخاطب ندارد.

کارگردان فیلم فاصله تاکید کرد:صاحبان سینما همواره به بهانه های مختلف از بازسازی و بهسازی سالنها سر باز می زنند و این رویکرد سبب شده به مکان های یادشده به درستی رسیدگی نشود.

قدکچیان توضیح داد: برخی از سالن های سینمایی به محلی برای دریافت پول از تماشاگران سینما تبدیل شده و متناسب با درآمد این سالن ها، به این اماکن رسیدگی نمی شود.

این کارگردان سینما یادآورشد: اغلب سالن های سینمایی کشور نیاز به تعمیرات اساسی دارد و در عین حال در کنار بازسازی نیازمند ساخت مکان های مدرن و جدید هستیم.

کارگردان فیلم دختر شاه پریون گفت که بزرگترین مشکل در عرصه نمایش فیلم این است که سینماها در اختیار برخی نهادها همچون حوزه هنری و دیگر ارگان ها است.

به عقیده قدکچیان،نهادهای یادشده به وضعیت سالنهای نمایش فیلم اهمیت نمی دهند و صرفا دنبال استفاده از این سینماها هستند.واگذاری سالنها به بخش خصوصی وضعیت نمایش فیلم را متحول خواهد کرد.

این کارگردان سینما توضیح داد: مخاطب با وجود سالن های فرسوده و به رغم وجود فیلم های مخاطب پسند از سینما دور شده و بخصوص این روند از ظرفیت تماشاگران در سینماهای شهرستانی کاسته است.

قدکچیان گفت: جغرافیا برای سینما از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ به عنوان نمونه لاله زار در سالهایی محل سالن های سینما و تئاتر بود اما به دلیل عدم انتخاب مردم، این سالن ها تعطیل شد.

وی افزود:مردم سینماهای تمیز و مدرن را بیشتر می پسندند،بنابراین ساخت سالن های مدرن در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.