برداشت از میادین مشترک گازی و نفتی، اولویت اول وزارت نفت

۲۶ام بهمن ،

6-452.jpeg

وزیر نفت در برداشت از میادین مشترک گازی و نفتی به عنوان اولویت اول وزارت نفت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به هرمزگان، رستم قاسمی که به همراه رییس‌جمهور برای بهره‌برداری از پروژه NGL سیری در این جزیره حضور یافته بود، اظهار کرد: اولویت اول صنعت نفت، میادین مشترک نفتی و گازی است که با همه مسائلی که امروز با آنها مواجه هستیم تقریبا همه پروژه‌های میادین مشترک در دست اقدام است.

وی افزود:‌ دومین اولویت مهم وزارت نفت را ساخت کارخانه‌های NGL عنوان کرد و گفت: ۴۰ میلیون متر مکعب گاز به همراه نفت که به اندازه تولید بعضی از کشورها مانند مصر بوده، در حال سوختن است و علاوه بر تاثیرات زیست محیطی، منافع بسیاری را از دست می‌دادیم اما خوشبختانه ساخت کارخانه‌های NGL به عنوان یک نهضت در حال انجام است.

قاسمی گفت: کارخانه NGL خارک که بزرگ‌ترین کارخانه NGL است، در حال ساخت بوده و تا پایان سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید که با این پروژه تکلیف حدود ۱۸ میلیون متر مکعب گاز کشور نیز مشخص می‌شود و با تبدیل آن به متانول و بعضی مواد پتروشیمی پایین‌دستی می‌توان از آنها استفاده کرد.

وزیر نفت افزود: NGL 3200 برای خاموش کردن گاز دهلران و چشمه‌خوش نیز آغاز شده و NGL 3200 کارون در میدان آزادگان نیز در حال انجام است که با اتمام این پروژه ۳۵ میلیون متر مکعب گاز به محصول تبدیل می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان صنعت نفت، از حضور رییس جمهور نیز قدردانی کرد چراکه بیش از روزهای اول دولت و به صورت پر تلاش در افتتاح پروژه‌ها حضور دارند.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاح پروژه NGL ابراهیم عزیزی – استاندار هرمزگان – و زیرکچیان‌زاده – مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران – گزارشی در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.