برداشت بی رویه ازمعادن شن وماسه و تخریب پوشش گیاهی ازعوامل سیل هستند

ˈاتابک جعفریˈ روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی با عنوان ˈآشنایی با سیلاب و نحوه مقابله و امداد رسانی در هنگام بروز سیلˈ افزود: عوامل طبیعی و استانی عواملی هستند که باعث پیدایش سیل در مناطق می شوند.

وی با تاکید بر لزوم کم کردن آثار مخرب سیل گفت: روشهای سازه ای و احداث پروژه های مقابله با سیل و نیز استفاده از روشهای غیرسازه ای نظیر ارائه آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله اهداف مهم در مهار سیلاب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان آب را به عنوان اصلی ترین مولفه زندگی و حیات دانست و اظهار داشت: کمبود آب و پرآبی همواره می تواند برای زندگی بشر ایجاد خطر نماید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز با اشاره به وقوع حوادث و نامگذاری روز جهانی کاهش بلایای طبیعی گفت: امروز در کشور ما حدود ۹۰ درصد از حوادثی که به وقوع می پیوندد منشاء آب و هوایی دارد.

ˈاحمد طاهریˈ استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود برای مقابله با حوادث قهری را مهم خواند و افزود: آمارها در استان سمنان نشان می دهد خسارات زیادی در ۱۶ سال اخیر بر اثر سیل وارد شده است.

وی استفاده از سیستم نرم افزاری در مقابله با سیل را ضروری دانست و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رساندن به مردم برای آشنایی با خطرات سیل از جمله اقداماتی است که می تواند در حذف یا تخفیف آثار سیل موثر باشد.

در این کارگاه که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد مدیریت بحران استان سمنان در شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد مباحث مربوط به آشنایی با سیلاب و نحوه مقابله و امداد رسانی در هنگان بروز سیل ارائه شد.

این کارگاه آموزشی با همکاری مدیریت بحران استان سمنان برگزار شد نمایندگان شرکت مهندسین مشاور و جمعیت هلال احمر استان سمنان گزارشهایی در خصوص سیل و عوامل طبیعی و نحوه امداد رسانی ارائه کردند.ک/۲

۵۹۹/۶۰۸

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.