برداشت نسل جوان و خلاق از فیلم موبایلی برایم اهمیت داشت

۳۱فروردین۱۳،

خسرو سینایی داور بخش فیلم جشنواره همراه تهران در ارزیابی آثار رسیده به جشنواره بیان کرد که این آثار نشان می دهند ذهن خلاق بسیاری وجود دارد که با موبایل نیز مانوس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران ، خسرو سینایی مستندساز و کارگردان سینمای ایران که داوری بخش فیلم جشنواره را بر عهده دارد گفت: برای داوری فیلم های موبایلی باید وی‍ژگی های متفاوتی را در نظر گرفت که امکان دارد در ارزیابی فیلم های حرفه ای کمتر مورد توجه قرار بگیرند. واقعیت این است که خود من باید بعد از ۴۵ سال ، کار کردن با ابزار موبایل که رسانه ای جدید است را یاد بگیرم.

وی فیلم های موبایلی را تجربه جدیدی در زمینه فیلم سازی در ایران دانسته و ادامه داد: بیان صوتی و تصویری در تمام تاریخ سینما همیشه متکی بر ابزاری بوده که در اختیار اشخاص قرار داشته است. شاید از طریق همین جشنواره باید به بیانی برسیم که زمانی بعد گفته شود اگر موبایل نبود این فیلم خلق نمی شد.

این کارگردان سینما این رویکرد را یکی از ویژگی های جشنواره همراه تهران عنوان کرده و افزود: جشنواره بااین رویکرد، همگامی خوبی با پیشرفت تکنولو‍ژی در جهان دارد واگر تداوم داشته باشد قدم مثبتی برداشته شده است.

سینایی دربارهٔ دلیل خود برای پذیرفتن داوری این جشنواره گفت: می خواستم به عنوان کسی که عمرم را با دوربین های ۱۶ و ۱۸ و انواع دربین های حرفه ای تر کار کرده ام ، ببینم نسل جوان با خلاقیت ، از فیلم موبایلی چه برداشتی می کند.

وی در ارزیابی کلی آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: در بین آثار کارهایی بود که نشان می داد ذهن خلاق زیادی وجود دارد که با موبایل مانوس است و این برایم خیلی جالب بود.

و افزود: نمی توان مجموعه آثار داوری شده را در یک ‍ژانر خاص قرار داد. بعضی داستانی بودند و برخی یک واقعه غیر منتظره را آشکار می کردند. برخی نیز ایده های موجز و خاصی داشتند یا ماجرایی را با کنترل قبلی تصویر کرده بودند. کارهایی هم بود که یک واقعه غیر منتظره را شکار کرده بودند. در جایی نیز موبایل را به عنوان ابزار بسیار کوچک که کاربردهای متفاوتی دارد نشان می دادند.

سینایی تصریح کرد: هیات داوران تلاش خواهد کرد همه این انواع  در جشنواره وجود داشته باشد، هر چند با هم قابل مقایسه نباشند. امکان دارد در بین آثار برتر جشنواره داستان هایی که باموبایل ثبت شده اند یا کارهایی که شکار لحظه بوده اند قرار بگیرد.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه ۹۲ در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود و فیلم ها و عکس های برتر جشنواره در مراسم اختامیه که روز جمعه ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد معرفی می شوند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.