برداشت یک سویه عراق از میادین مشترک واکنش کشورمان را به همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی گفت: برداشت یک جانبه عراق از میادین مشترک نفت و گاز واکنش کشورمان را به همراه دارد.

سید موسی موسوی نماینده مردم فارس، لامرد و مهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد افتتاح نفتکش ایرانی در روزهای آتی گفت: اقدام جمهوری  اسلامی ایران در مقابله با تحریم های غربی بوده و یکی از راهکارهای روی میز است که ایران در برابر غرب پیش گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود این نفتکش کارکرد صادراتی کشورمان بالا رفته و درآمد ارزی بیشتری وارد مرزهای جمهوری اسلامی می شود که قدر مسلم نفت بیشتری نیز صادر و در این راستا مشکلات ارزی کشورمان کمی فروکش می کند.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس وجود چاه های نفت و همچنین تاسیس نفتکش جدید را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: سه دهه در مقابل تحریم ها ایستادگی کرده اند و اکنون نیز با افتتاح نفتکش جدید در کشورمان بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی را به غرب نشان می دهیم.

موسوی برداشت عراق از منابع نفتی مشترک کشورمان را در حد مناسبات دیپلماتیک خواند و اذعان داشت: عراق تنها باید در حد خود از منابع مشترک میان ایران و عراق برداشت کند و استخراج یک طرفه عراق از این منابع خارج از روابط دیپلماتیک و قابل پیگیری است لذا واکنش کشورمان را به همراه خواهد داشت./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.