برداشت ۹۰۰ تن انبه از ۷۰ هکتار باغات بارور شهرستان نیکشهر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارقام انبه در این شهرستان شامل سندری، دیوی، لال پادشاه، لیلیوم و سوناری است که علاوه بر بازارهای داخلی استان، به استان های دیگر نیز صادر می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این محصول همچنین به صورت نارس برای تهیه ترشی در کارگاههای شهرستان میناب صادر می شود.

زمان گل دهی درختان انبه این شهرستان از ۲ روز آینده آغاز می شود که پس از دوره رشد ۵ ماهه از نیمه دوم خرداد تا پایان مرداد ماه آماده برداشت خواهد بود.

همچنین سطح زیر کشت باغات انبه در این شهرستان در مقایسه با پارسال ۲۰ هکتار افزایش داشته است.

برداشت خیار سبز تونلی از سه هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان عنبرآباد هم آغاز شد.

سالاری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد پیش بینی کرد در هر هکتار ۴۰ تن و در کل بیش از ۱۰۰  هزار تن خیار سبز تونلی برداشت و روانه بازارهای داخلی شود.

بیش از ۱۵ هزار تن پیاز از زمین های کشاورزی چهار محال و بختیاری نیز برداشت شد.

این مقدار پیاز از ۴۰۰  هکتار اراضی زیرکشت پیاز این استان برداشت شده است و پیازکشت شده در چهار محال و بختیاری ارقام زود رس سفید، نیازآرا و پی.اس را شامل می شود.

بخشی از این محصول برداشت شده در چهار محال و بختیاری مصرف و مابقی آن به استان های اصفهان و خوزستان ارسال شده است.

 ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان اردبیل هم به کشت آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

به گفته ایمانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و بر اساس زمانبندی ۱۸۴ هکتار از طرح‌های آبیاری تحت فشار در دست اقدام تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

۱۱ سد معیشتی در این استان با سطح پوشش ۲ هزار و ۸۴۰ هکتار در دست مطالعه است و هفت سد خاکی با سطح اراضی یک هزار و ۶۲۵ هکتار در حال اجرا است.

در بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل هم مبارزه بیولوژیکی علیه آفات انجام شده است   مبارزه با علفهای هرز ، آفات و بیماریها در مزارع سویا، گوجه فرنگی، ذرت و پنبه از جمله اقداماتی است که در سال زراعی جاری اجرا شده است.

مدیریت و کنترل عوامل قرنطینه ای داخلی و خارجی مینوز گوجه فرنگی، مگس میوه، نماتد سیست سیب زمینی و بید سیب زمینی از دیگر فعالیت های حوزه حفظ نباتات است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.