برد چلسی ومنچستریونایتد/شکست لیورپول ومنچسترسیتی

۷ م دیماه ،

تیم فوتبال منچستریونایتد درشب شکست منچسترسیتی در دیداری مهیج و دیدنی مقابل نیوکاسل که هفت گل داشت سرانجام با یک گل دیرهنگام در این دیدارخانگی چهار بر سه به پیروزی رسید وبا هفت امتیاز اختلاف در صدر جدول لیک برتر انگلیس باقی ماند.
پس از آنکه دو تیم با رد و بدل کردن شش گل سه برسه مساوی شدند – این خاویر هرناندز بود که گل پیروزی شاگردان آلکس فرگوسن را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.
شکست منچستر سیتی مدافع قهرمانی و رقیب همشهری یونایتد به معنای افزایش فاصله صدرنشین لیک برتر به هفت امتیاز ان هم در زمان فشرده شدن رقابتها در ایام تعطیلات بود.
در این دیدار – فرگوسن شماری از بازیکنان اصلی خود از جمله وین رونی – اشلی کول ودنی ولبک را در اختیار نداشت وهنوز چهار دقیقه از بازی نگذشته بود که با گل ” جیمز پرچ ” از حریف خود عقب افتاد .
جانی ایوانس در دقیقه ۲۵ گل تساوی منچستر را در اولد ترافورد به ثمررساند ولی این بازیکن ایرلند شمالی ارزش این گل خود را با یک اشتباه که منجر به به یک گل به خودی شد از بین برد پاتریس اورا از کنار مجوطه جریمه چهارمین گل خود را برای منچستر به ثمررساند و دوباره نتیجه را مساوی کرد پس از آنکه نیوکاسل در یک نبرد جانانه دوباره از میزبان جلو افتاد.
این بار نوبت روبین فان پرسی مهاجم هلندی شد تا نتیجه را سه بر سه مساوی کند تیم میهمان بازهم از تلاش خود دست بر نداشت و یک بار هم توپ را به تیر دروازه کوبید اما سرانجام این شاگردان فرگوسن بودند که یک پیروزی برای هواداران خود به ارمغان آوردند.
فرگوسن که تیمش در دیدار یکشنبه با سوانسی متوقف شده بود گفت :ماه دسامبر همیشه ماه تعیین کننده ای است ما در خانه سوانسی دوامتیاز از دست دادیم ولی در این دیدار آن را جبران کردیم و عملکرد قهرمانانه ای به نمایش گذاشتیم” اما شکست منچستر سیتی نه تنها به نفع یونایتد بلکه به سود چلسی نیزتمام شد و این تیم لندنی با پیروزی یک بر صفر در خانه نوریچ سیتی توانست خود را به فاصله چهار امتیازی سیتی  برساند.

 تاتنهام در حضور بیش از ۳۶ هزار تماشاگر ورزشگاه ویلاپارک موفق شد با نتیجه پر گل ۴ بر صفر میزبان خود استون ویلا را از پیش رو بردارد. “گرت بیل” ستاره تاتنهام در این بازی بود و موفق شد ۳ گل از ۴ گل تیمش را به ثمر برساند. “جرمن دفو” نیز دیگر گل این تیم را وارد دروازه حریف کرد.

در دیگر بازی چهارشنبه شب لیورپول در حضور بیش از ۲۷ هزار تماشاگر ورزشگاه بریتانیا مقابل میزبان خود استوک سیتی تن به شکست ۳ بر یک داد. در این دیدار ابتدا “استیون جرارد” در دقیقه ۲ از روی نقطه پنالتی لیورپول را پیش انداخت اما “جان والترز” (۵، ۴۹) و “کنوین جونز” (۱۲) سه بار برای استوک گلزنی کردند تا این تیم در نهایت به یک پیروزی شیرین خانگی دست پیدا کند.

تیم فوتبال اورتون دو بر یک از سد ویگان آتلتیک گذشت ، دیدار تیم های فولام و ساوث همپتون با تساوی یک بر یک به پایان رسید،چلسی با یک گل نوریچ سیتی را برد،وست برومویچ آلبیون دو بر یک کوئینز پارک رنجرز را مغلوب کرد،دیدار تیم های ردینگ وسوانزی سیتی با تساوی بدون گل به پایان رسید،ساندرلند با یک گل از سد منچسترسیتی گذشت.

جدول رده بندی:
۱- منچستریونایتد ۴۶ امتیاز
۲- منچسترسیتی ۳۹ امتیاز
۳- چلسی ۳۵ امتیاز
۴- تاتنهام ۳۳ امتیاز
———————————-
۱۸- ویگان ۱۵ امتیاز
۱۹- ردینگ ۱۰ امتیاز
۲۰- کوئینزپارک رنجرز ۱۰ امتیاز

جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس
درپایان هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلیس مهاجمان سوانسی و منچستریونایتد در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار دارند.
پس از میشو (سوانسی) و فان پرسی ( منچستریونایتد) که با سیزده گل زده در صدر جدول قرار دارند، «با» (نیوکاسل) و سوآرز (لیورپول) با یازده گل زده در رده بعدی قرار گرفته‌اند.
دفو (تاتنهام) نیز با ده گل در رده سوم است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بیل (تاتنهام) نیز با سه گلی که شب قبل به ثمر رساند تعداد گلهای زده خود را به عدد نه رساند و در جایگاه چهارم قرار گرفت.فلاینی ( اورتون) و فلچر ( ساندرلند) نیز هشت گله می باشند.
کازورلا ( آرسنال)، لمبرت ( ساوتهمپتون)، ماتا ( چلسی)، رونی (منچستریونایتد)، توز (منچسترسیتی) و تورس (چلسی) نیز هر کدام هفت گل به ثمر رسانده‌اند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.