بررسی اصلاح قانون چک در مجلس

۶ م دیماه ،

بینا- عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: دارندگان چک‌ها وصول نشده، می‌توانند به بانک‌های دیگر مراجعه کرده و چک خود را وصول کنند.
به گزارش بینا،  ابوالفضل ابوترابی از بررسی اصلاح قانون چک در مجلس خبر داد و به باشگاه خبرنگاران افزود: در این اصلاحیه اشخاص دارای بانک اطلاعاتی مالی می‌شوند که اشخاص برای دستیابی به اطلاعات بانکی و حساب صادر کننده چک با مراجعه به بانک اطلاعاتی از مقدار وجوه در حساب وی آگاه می‌شوند. یعنی اطلاعات صاحبان حساب جاری، افتتاح و انسداد این حساب، دریافت دسته چک، صدور گواهی عدم پرداخت، محرومیت اشخاص از دریافت دسته چک و سایر اطلاعات را در یک شبکه اطلاع‌رسانی رایانه‌ای گرد آوردی شده و در اختیار تمام بانک‌ها و اشخاص قرار می‌گیرد.
ابوترابی با بیان اینکه در این اصلاحیه چک‌ها مسقف می‌شوند، توضیح داد: رویکرد جدیدی در اعطای دسته چک صورت گرفته که بدین منظور، چک‌هارنگی شده و بر مبنای رنگ، سقف مبلغ چک‌ها صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محرومیت در فعالیت‌های بانکی، پولی و اداری جایگزین ضمانت کیفری شد، تصریح کرد: فرآینددادرسی حذف شده است و هدف از حذف جنبه کیفری لایحه چک، این است که چک به جایگاه واقعی خود که در قانون پیش بینی شده و نقشی که در تمام دنیا در بین اسناد تجاری دارد، بازگردد.
این عضو کمیسیون حقوقی خاطرنشان کرد: دارندگان چک‌های وصول نشده، می‌توانند به بانک‌های دیگر مراجعه کرده و چک خود را وصول کنند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.