بررسی انفجار خط لوله گاز ایران- ترکیه در جلسه هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی انفجار امروز (دوشنبه ۱۷ مهر ماه) خط لوله ایران- ترکیه در جلسه هیئت‌رئیسه کمیسیون خبر داد.

منصور حقیقت پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انفجار امروز (یکشنبه ۱۷ مهر) خط لوله گاز ایران- ترکیه گفت: دلیل اصلی انفجار این خط لوله فردا (۱۸ مهر ماه) در چجلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی بررسی می‌شود.

وی در ادامه افزود: این انفجار در راستای تلاش برای توقف صادرات گاز ایران به ترکیه صورت گرفته است چرا که این کشور تاکنون از قبول اعمال تحریم‌های جدید گازی علیه ایران امتناع کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه محل این انفجار در خاک ترکیه رخ داده است، خاطر نشان کرد: این انفجار توسط مزدوران آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است و در راستای اظهارات اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

حقیقت پور همچنین تصریح کرد: با توجه به شناختی که ما از کشور ترکیه داریم مطمئنیم این کشور سریع عاملین این انفجاررا  شناسایی می‌کند و تلاش می‌کند هر چه سریعتر این لوله را ترمیم کند تا انتقال گاز ادامه یابد.

انتهای پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.