بررسی اوقات فراغت زنان در ماهنامه «حورا»

یکشنبه ۲۸ خرداد – ۰۳:۴۲:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شماره ۴۱ دو ماهنامه “حورا” با موضوع محوری «زنان و اوقات فراغت»‌ از سوی دفترمطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشرشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ بخش نگاه ویژه این شماره از نشریه حورا به بررسی مسئله فراغت پرداخته است و اهمیت بحث اوقات فراغت را تا حد زیادی وابسته به واقعیت‌هایی همچون شهرنشینی، وجود وسایل ارتباطی و رسانه‌ای وشیوه‌های تولید در دهه‌های اخیر دانسته است.
نگاه ویژه دوماهنامه حورا با واکاوی مقوله فراغت در دنیای جدید، به ارائه تعریفی گذرا و ابتدایی از فراغت و بررسی ویژگی‌ها و پیامدهای آن درابعاد خرد وکلان می‌پردازد. درگام بعدی با تحلیلی اجمالی از واقعیت و مقوله جنسیت وتغییرات آن در جوامع کنونی، به وضعیت گذران اوقات فراغت زنان و دختران درایران و بیان مشابهت‌ها و تفاوت‌های زنان و مردان در نحوه گذران آن می‌پردازد.
مصاحبه با دکتر نعمت‌الله فاضلی، استادیار دانشگاه علامه طباطبائی، پیرامون این سئوال محوری که «دختران چگونه اوقات فراغت خود را می‌گذرانند» و دکترعلیرضا مؤذن درباره «نقش پر‌رنگ رسانه در گذران اوقات فراغت» بخش گفتگوی این شماره را به خود اختصاص داده است.
در این شماره از نشریه حورا گزارشی ازنشست «طلاق درایران» ارائه شده است و درمطلبی با عنوان «ورزش بانوان؛ کاستی‌ها و دغدغه‌ها» موضوع ورزش بانوان مورد توجه قرار گرفته است.
شماره ۴۱ دوماهنامه حورا همچنین به معرفی کتاب «زن در اسلام» و کتاب «زن وبازیابی هویت جنسی» در بخش معرفی کتاب و به تبیین «فمینیسم رادیکال، فمینیسم سوسیال» در بخش ویژه‌نامه پرداخته است.
«شروط بنائی در عقد نکاح» نوشته مهدی سنجرانی و «کودکان و فراواقعیت» ترجمه اصلی عباسی از مقالات منتشرشده در این شماره‌ نشریه حورا به شمار می‌روند.
بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، علاقه‌مندان به منظور دسترسی به این نشریه می‌توانند به پایگاه اینترنتی دفترمطالعات و تحقیقات زنان به نشانی WWW.WRC.IR مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۷۱۵۴۲۱۱۳۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.