بررسی “رایتل دانش‌آموزی” در مجلس

۳۰ام بهمن ،

ray.jpg

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بحث رایتل با حضور صاحب‌نظران فرهنگی و دینی و کارشناسان فناوری این تکنولوژی به زودی در کمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ حضور رایتل در مدارس و دانشگاه‌ها از سال آینده خاطر نشان کرد: رایتل یکی از ابعاد فناوری‌های تازه است که هم در جامعه و هم به تبع آن در مراکز آموزشی یعنی آموزش و پرورش و به طور طبیعی در آموزش عالی هم مطرح است.

او ادامه داد: اگر رایتل با فرهنگ مناسب وارد نشود ممکن است سبب ضرر و زیان‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری شود اما باید با توجه و دقت وارد فضای کاربردی اجتماعی و آموزشی کنیم و به همین خاطر یکی از حساسیت‌های که ابراز شد دربارهٔ رایتل بود و کمیسیون فرهنگی هم این مسئله را بررسی می‌کند تا آثار و طبعات مثبت و یا منفی ورود رایتل به فضای اجتماعی و مخابراتی کشور بررسی شود.

نماینده مردم لارستان از بررسی رایتل در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: ما در کمیسیون فرهنگی قرار است در آینده نزدیک این موضوع را با حضور اشخاصی که به لحاظ فناوری و کارشناسی‌های فنی می‌توانند ابعاد قضیه را باز کنند و صاحب نظران فرهنگی و دینی بررسی خواهیم کرد تا از مجموع این بررسی‌ها بتوانیم تصمیم‌مان را اعلام کنیم.

او تاکید کرد: رایتل هم مثل همه فناوری‌های کارکرد مثبت و منفی دارد و نیاز داریم آن را در یک بستر و پیوست فرهنگی وارد جامعه کنیم؛ اگر پیش‌بینی‌های لازم را انجام ندهیم و به گونه‌ای پیش برود که ابعاد قضیه مشخص نشوند در میانه راه با مسائلی مواجهه می‌شویم؛ اگر بتوانیم قبل از اینکه رایتل یک جریان فراگیر شود همه مسائل مربوط به آن را تبیین کنیم و راجع به نحو و حدود استفاده آن تصمیماتی بگیریم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

جعفرپور دربارهٔ حضور رایتل در مدارس و فضاهای آموزشی هم گفت: مدرسه تابعی از تصمیم کلی ما برای جامعه است اما چون در مدرسه سن استفاده‌کنندگان پایین‌تر است باید از حساسیت بالاتری برخوردار شویم ولی به طور عام رایتل نقاط منفی و مثبت بسیاری دارد که در جامعه قابل پیگیری است؛ در نظام آموزشی هم باید ببنیم کدام بخش این فناوری می‌تواند در خدمت نظام تربیتی و آموزشی باشد و کدام بخش‌ها به آن آسیب می‌رساند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.