بررسی روند تحول در حوزه های علمیه

قم/واحد مرکزی خبر/فرهنگی تصویر دارد
سلسله نشست های بررسی روند تحول در حوزه های علمیه در آستانه سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به قم آغاز شد .
در نخستین جلسه از این سلسله نشست ها که امشب در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد حجت الاسلام خسرو پناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با حوزویان درباره لزوم تحول در حوزه های علمیه گفت : تحول در حوزه های علمیه مبنا و روش خاص خود را دارد و مفهوم آن از بین بردن روش ها و سنت های نیکو در حوزه نیست.
وی با بیان اینکه در روند تحول نباید به امتیازات موجود در حوزه های علمیه آسیب برسد و سبک تدریس دانشگاهی در حوزه های علمیه به کار گرفته شود افزود : تحول در حوزه های علمیه باید همگام با مطالبات رهبری از حوزه های علمیه و اقتضائات و ضرورت ها بررسی ، برنامه ریزی و اجرا شود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه در بخش های مختلف شاهد تحول بسیاری بوده است تصریح کرد : نمونه بارز این تحولات پاسخگویی به شبهات ، مقابله با هجمه های فرهنگی و دفاع از حریم دین بوده که مانع از تاثیر اساسی شبهات بر فرهنگ دینی شده است .
حجت الاسلام احمدی مسئول مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی بسیج مدرسه علمیه معصومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه برای تحول در حوزه ها باید مطابق با نیازهای روز برنامه ریزی کرد افزود : برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر حوزه های علمیه همانگونه که بزرگانی مانند شهید مطهری دغدغه داشتند باید مطالب و دروس حوزه مطابق با نیازهای اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و موضوعات مبتلابه جامعه تدریس شود .
سلسله نشست های بررسی روند تحول در حوزه به همت مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قرار است به صورت مستمر برگزار شود .
تصویر دارد
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.