بررسی نقش اخلاق در انتخابات

۲۱اردیبهشت،

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اخلاق انتخاباتی در برنامه «نقد و نظر» رادیو معارف بررسی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در آستانه برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت ایجاد بستری مناسب برای خلق حماسه سیاسی توسط مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، رادیو معارف در برنامه «نقد و نظر» به بررسی اخلاق انتخاباتی می‌پردازد. 
انتخابات اخلاقی، از آشکارترین جلوه‌های سیاست اخلاقی، و سیاست اخلاقی، میدان عملی شدن بسیاری از ارزش‌ها و فضایل اخلاق اجتماعی است. کشور ما، به یمن برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، به طور میانگین هر سال شاهد یک انتخابات مردمی بوده است. 
افتخارآمیزتر این که انتخابات برگزار شده در کشور ما، از نظر رعایت اخلاق و موازین اخلاقی، در مقایسه با بسیاری از کشورها، درخشان‌ترین سابقه را بر جای گذاشته است. اما نباید فراموش کرد که بداخلاقی‌های انتخاباتی، هر چند اندک، به هیچ روی زیبنده جامعه اسلامی متمدن و فضیلت‌گرای ما نیست، و نیز با مقاصد عالی حکومت اسلامی سازگار نیست؛ حکومتی که همه ارکان تصمیم‌گیری و مدیریت آن را باید مؤمنان و صالحانی تشکیل دهند که قرآن کریم، فراهم‌سازی زمینه‌های والاترین ارزش‌های اخلاقی در حیطه‌های فردی، اجتماعی و الهی را به دست و همت آنان نوید داده است. بدین دلیل ، مهم‌ترین رسالت رسانه‌ ملی از جمله رادیو معارف، ایجاد بستری مناسب برای رعایت اخلاق در انتخابات  است. 
به همین دلیل رادیو معارف تلاش می‌کند در برنامه «نقد و نظر» با کمک کارشناسان خبره از جمله آقایان دکتر عبدالوهاب فراتی مدیرگروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسیو حجت الاسلام روح الله شریعتی، از پژوهشگران این پژوهشکده،  نقش اخلاق در انتخابات و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاق اسلامی در این فرآیند متعالی اجتماعی و سیاسی را بررسی می‌کند که از ۲۲ اردیبهشت ۹۲ تا بعد از ایام انتخابات ، هر یکشنبه از رادیو معارف پخش می‌شود. 
برنامه «نقد و نظر» کاری از گروه اندیشه و حکمت به سردبیر تهیه کنندگی علی برخورداری و اجرای کارشناسی جواد پورروستایی، یکشنبه‌ هر هفته از ساعت ۱۴:۴۵ از رادیو معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته می‌شود. 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه‌های پخش شده می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «نقد و نظر» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.