بررسی گروه سوم مقدماتی جام جهانی در اروپا

۷فروردین ۱۳،

از جام جهانی ۱۹۵۰ تاکنون تیم ملی آلمان در تمامی ادوار جام جهانی حضور داشته است و نتایج این تیم در این دور از رقابت‌های انتخابی نیز نشان از ادامه‌ی این روند دارد. ژرمن‌ها که در گروه (C) با سه پیروزی برابر جزایر فارو، اتریش و جمهوری ایرلند به نظر بی‌رقیب می‌رسیدند، برابر سوئد در خانه به یک نتیجه‌ی استثنائی ۴-۴ در خانه در اکتبر قبل دست یافتند تا چندان هم صعود خود را بی‌چالش تصور نکنند. اما دو پیروزی قاطع برابر قزاستان اختلاف امتیاز این تیم با سایر رقبا را به عدد ۸ رساند تا تقریبا صعود این تیم قطعی به نظر برسد.

به گزارش گل، به نظر صعود شاگردان یواخیم‌لوو با کمترین سر و صدا انجام خواهد شد و استعدادهای شگفت‌انگیز حاضر در ترکیب تیم لوو مانند باستین شوآین اشتایگر، فیلیپ لام و مسوت اوزیل نیز اجازه‌ی رسیدن به اما و اگرها را نخواند داد و فقط نوید اقتدار را به همراه خواهند داشت.

ژرمن‌ها در خاک ایرلند جنوبی این تیم را با نتیجه‌ی سنگین ۶-۱ شکست دادند و در آینده نیز باید یک دیدار دیگر برابر این تیم انجام دهند. قبل از این‌ها انجام دو دیدار برابر قزاقستان در هفته‌ی اخیر می‌تواند ژرمن‌ها را بطور قطع به کوپاکابانا نزدیک کند !

اتریش، سوئد و جمهوری ایرلند در حال حاضر با کسب ۸ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند و از مدعیان اصلی کسب سهمیه‌ی پلی‌آف محسوب می‌شوند. هرچند به نظر شاید در این گروه هیچ نماینده‌ای در مرحله‌ی پلی‌آف دیده نشود.

سوئد که در حال حاضر در رده‌ی سوم قرار دارد، با متوقف شدن در بازی خانگی خود برابر ایرلند جنوبی از رده‌ی دوم سقوط کرد و حالا دیگر مدعی اول کسب سهمیه‌ی پلی‌آف نیست و باید در انتظار بازی برگشت با ایرلند چنوبی تیم در دوبلین بنشیند. البته سوئد همچنان یک بازی کمتر نسبت اتریش و ایرلند جنوبی انجام داده است و شانس آن را خواهد داشت که بار دیگر به بخت اول قرارگیری در رتبه‌ی دوم باشد. این تیم جدا از دو پیروزی برابر جزایر فارو و قزاقستان، دو تساوی برابر ایرلند جنوبی و آلمان کسب کرده است و همچنان همچون ژرمن‌ها بدون باخت کار خود را دنبال می‌کند. سوئد در حال حاضر نسبت به صدرنشین دو بازی کمتر در کارنامه دارند و در صورت پیروزی در سایر دیدارها، دیدار این تیم در خانه برابر شاگردان یواخیم لوو بسیار حساس خواهد بود؛ البته برای یورش به سمت صدرنشینی !

دو تیم اتریش و ایرلند جنوبی شرایط کاملا یکسانی دارند و با دو پیروزی برابر قزاقستان و مالت، یک شکست برابر ژرمن‌ها و البته دو تساوی با ۸ امتیاز به رسیدن به پلی‌آف بسیار امیدوار می باشند. جدا از تساوی این دو تیم، ایرلند جنوبی برابر سوئد متوقف شد و اتریش برابر قزاقستان !

دو تیم قزاقستان و جزایر فارو نیز به ترتیب با مجموع یک امتیاز در قعر جدول دست و پا می‌زنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.