بررسی ۴۱۶ درخواست اشخاص خصوصی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان “قزوین”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۴۱۶ درخواست در ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان قزوین در سال مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین، مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: در سال ۹۲ بیش از ۳۷۰ درخواست اشخاص خصوصی و ۳۰ طرح از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و گردشگری در طی ۳۷ جلسه گروه کارشناسی و ۱۴ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، در این جلسات، طرح هایی همچون طرح جامع – تفصیلی شهرهای کوهین، ارداق، معلم کلایه، اقبالیه، نرجه ، طرح جامع منطقه نمونه گردشگری باغ تابان، طرح ویژه محلات اکبر آباد و زورآباد (آزادگان) اقبالیه،بررسی موضوع احداث راه اصلی قزوین – رحیم آباد-کلاچای، و قزوین – تنکابن، بررسی موضوع الحاق برخی از روستاهای اطراف قزوین به عنوان ناحیه منفصل شهری، ارتقای نقاط روستایی زیاران و قشلاق به شهر، مکانیابی استقرار کارگاههای تولید بتن و بتن آماده، بررسی و تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز در دو محور کورانه و زرشک، مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز رسیده است.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تهیه طرح مجموعه شهری و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ارائه پهنه بندی اراضی و تعیین نوع فعالیت با ضوابط استقرار آن در این طرح، امکان بررسی و انطباق درخواستهای واصله به دبیرخانه کارگروه با طرح مذکور وجود دارد و این امر منجر به هدایت تصمیم گیری ها به سمت اجرای صحیح طرح یاد شده می گردد.

به گفته ی خانم زرین پور، رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل، حدود ۵۸ درصداز درخواست های مطروحه در جلسه کارگروه مرتبط با طرح های کشاورزی و دامداری، ۱۳درصد از فعالیت ها در حوزه صنعت، ۱۴ درصد از طرح ها در بخش خدمات و ۱۳درصد از درخواست ها از نوع طرح های گردشگری و طرح شهری بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: بیشترین درخواست ها (۳۴ درصد) در سطح شهرستان قزوین و کمترین درخواست ( ۵ درصد) در سطح شهرستان البرز بوده است.

زرین پور افزود: ۹۱ درصد از درخواست های بخش دامداری، ۸۷ درصد از درخواست های کشاورزی، ۵۶ درصد از فعالیتهای صنعتی، ۴۶ درصد از درخواست ها در بخش گردشگری، در جلسه با رأی موافقت تصمیم گیری شده است.
 همچنین تعداد ۱۵۸ رأی کمیسیون تبصره یک ماده یک و موافقت نامه فعالیتهای تبصره ۴ الحاقی به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، توسط جهاد کشاورزی صادر گردیده است که جهت صدور پروانه به بخشداری و شهرداری توسط این اداره کل ابلاغ گردیده است. ۵۴ درصد از موارد فوق در شهرداری های استان و ۴۶ درصد از آنها در بخشداری ها امکان صدور پروانه داشته اند.

به گفته وی یکی از الویت های کاری در ابتدای سال ۹۲ حرکت در جهت تقویت کیفی عملکرد کارگروه تعیین شده بود که بر اساس این هدف برنامه هایی چون پرداختن به موضوعات کلی چون ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز در محورهای گردشگری،استفاده از پتانسیل مشاوران در تصمیم سازی ها ،پرداختن به بازدید میدانی توسط گروه کارشناسی برای برخی محورها و پروژه ها توسط دبیرخانه کارگروه برای جلسات تنظیم شده بود.

شایان ذکر است مطابق با مقررات و آیین نامه های شهرسازی و معماری، هرگونه اقدام عمرانی بر روی زمین و تأثیرگذاری بر حیطه سرزمینی، بعنوان تغییر در نحوه کاربرد زمین محسوب می گردد و لزوماً نیازمند بررسی از کلیه جهات در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی جهت انطباق با طرح های مصوب فرادست از جمله طرح مجموعه شهری، طرح جامع ناحیه ای است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.