بررسی تحقیق و تفحص از بورس و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در دستور مجلس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

77-49.jpg

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود در صحن مجلس ضمن بررسی طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجلس در جلسات روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه خود رسیدگی در خصوص طرح اصلاح ماده ۸۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را ادامه داده و همچنین به بررسی طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان می‌پردازد.

نمایندگان مجلس لایحه اصلاح قانون عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی و لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مجلس همچنین به بررسی طرح دهیاری‌ها، لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت‌بدنی و لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی می‌پردازد.

به گزارش تفسیری ایسنا، بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بر تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بردرآمد و سرمایه در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی و دولت جمهوری کینا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در خصوص مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن، لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱ و لایحه دریافت عوارض برق تجدیدنظر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نمایندگان مجلس همچنین به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب ۱۳۷۰، طرح اصلاح اجزای ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال کل کشور و طرح الحاق کمیته امداد امام خمینی به فهرست نهادها و موسسات مشمول ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۷۱ می‌پردازد.

به گزارش تفسیری ایسنا، بررسی تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۳۸۴ تاکنون، تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و همچنین رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص نحوه گزینش و اعزام معلمان به خارج از کشور در دستور کار نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده قرار دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.