بررسی جزئیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس در صحن علنی مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رسیدگی به گزارش  کمیسیون عمران درمورد لایحه اصلاح قانون دریایی ایران مصوب ۱۳۴۳ اولین دستور صحن علنی مجلس در هفته جاری است.

بررسی این لایحه از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد که به دلیل مشارکت اندک نمایندگان در رای گیری مواد این لایحه تعداد زیادی از مواد آن به کمیسیون ارجاع شد.

علاوه براین گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد طرح اصلاح ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز دومین دستور کار صحن علنی مجلس است.

کلیات این طرح مرداد ماه سال جاری به تصویب رسیده بود. 

در صورت تصویب نهایی این طرح ظرف ۲ سال کلیه مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی که با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند در اولویت استخدام قرار می گیرند.

 گزارش کمیسیون انرژی در خصوص لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین المللی انرژی نیز در دستور کار صحن این هفته مجلس قرار دارد.

 همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان نیز این هفته در دستور صحن قرار دارد.

علاوه بر این بررسی  سوال الیاس نادران نماینده  تهران از وزیر اقتصاد و سوال محمد رضا تابش نماینده اردکان از وزیر امور خارجه نیز در دستور این هفته صحن علنی مجلس است.

انتخاب ناظرین درمجامع و شوراها از دستور کارهای این هفته صحن علنی مجلس است، بر این اساس انتخاب یک نفر از اعضا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ویک نفر از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان ناظر  در شورای ملی ایمنی زیستی، انتخاب دو نفر از کمیسیون‌های صنایع و معادن واقتصادی به عنوان ناظر درمجمع عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران و انتخاب یک نفر از کمیسیون اجتماعی و یک نفراز کمیسیون اقتصادی به عنوان ناظر در شورای عمومی موسس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور صحن در هفته جاری است.

علاوه براین انتخاب دو نفر از کمیسیون اجتماعی وبرنامه و بودجه و محاسبات به عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد،  دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی به عنوان ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و بهداشت و درمان به عنوان ناظر در شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون های بهداشت و درمان به عنوان ناظر در ستاد کشوری کنترل مبازه با دخانیات در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.