بررسی جزییات پردازنده A6 آیفون ۵

از زمانیکه آیفون ۵ معرفی شده است، چیپ ست A6 یک معما بوده است که البته امروز با اطلاعاتی که بدست آمد این معما تا حدودی حل شد. همانطور که می دانید اپل در هنگام معرفی این اسمارت فون هیچ اشاره ای به مشخصات این چیپ ست رم و نوع GPU نکرد.

 به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، هم اکنون و به لطف یک بررسی بسیار دقیق از Anandtech که در این زمینه بسیار معروف می باشد، بسیاری از نکات در مورد این چیپ ست روشن شده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، اپل در A6 از یک ساختار سفارشی استفاده کرده است و این موضوع کاملا تایید شده است. ماکزیمم سرعت کلاک آن ۱.۲ گیگاهرتز می باشد. از دیگر مشخصات این چیپ ست می توان به ۱ گیگابایت رم و GPU سه هسته ای PowerVR SGX 543MP3 اشاره نمود.

از همه مهمتر، هم اکنون می توان متوجه شد که این اسمارت فون (آیفون ۵) تا چه حد قدرتمندتر از مدل های قبلی آیفون و اسمارت فون های برتر اندرویدی است. کارشناسان Anandtech ابتدا به تست مرورگر پرداختند و همانطور که قبلا هم بدرستی اشاره شده بود، به نتیجه ای بسیار خیره کننده و جالب از عملکرد آن در برابر رقبا دست یافتند. چیپ ست A6 به این دستگاه جدید iOS کمک می کند تا کار بسیار راحتی در برابر رقبا در تست های BrowserMark, SunSpider و حتی Google V8 داشته باشد.

 

قبول داشته باشید یا نه، آیفون ۵ دستگاهی است که نحوه باز کردن صفحات و اپلیکشن ها در آن به سایز صفحه نمایش، رزولوشن و تنظیمات مرورگر بستگی دارد، اما مطمئن باشید که به هر حال سریعترین دستگاه می باشد.

در ادامه به بنچ مارک های GPU اشاره می شود. علیرغم آنکه GPU آن نسبت به چیپ ست A5X یک هسته کمتر دارد (چیپ ست درون آیپد جدید)، A6 PowerVR SGX 543MP3 نتایج بسیار نزدیکی با GPU آن دارد و از آنجا که آیفون ۵ دارای رزولوشن صفحه نمایش کمتری نسبت به آیپد جدید می باشد، بازدهی و عملکرد آن بهتر است.

در نهایت، نمودارهایی برای مقایسه بازدهی آیفون ۵ در برابر آیفون ۴ اس وجود دارد و کاملا مشخص است که چیپ ست A6 دو برابر بازدهی بیشتری که از طرف شرکت اپل اعلام شده بود را ارائه می کند.

یکی از جزئیات جالبی که در این بررسی به چشم می خورد، این است که ظاهرا  iPhone 5 قابلیت افزایش بازدهی خود تا ۱۰ درصد بیشتر، هنگامی که به شبکه اپراتور مورد نظر متصل نباشد را دارد.

خبر های مرتبط:

  1. عرضه گوشی هوشمند آیفون ۵ با پردازنده دو هسته ای
  2. نقد و بررسی بازی ‘The Act’ برای آیفون و آیپد
  3. کیس های محافظ جدید آیفون ۴ و ۴S از Musubo

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.