بررسی روابط اقتصادی و سیاسی ایران و قبرس در دیدار وزرای خارجه

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قبرس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست وزارت خارجه قبرس امروز در محل ریاست جمهوری قبرس دیدار کردند و در این دیدار راه‌های توسعه روابط دو جانبه و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

صالحی و شرلی وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت خارجه قبرس ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پیرامون روابط ایران و اتحادیه اروپا از جمله راه‌های رفع موانع و سوء تفاهم‌ها رایزنی کردند.

دو وزیر همچنین درباره تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع لیبی، بحرین، سوریه، تونس، افغانستان، خاورمیانه، فلسطین و مساله قبرس مذاکراتی داشتند و پیرامون اعاده و تقویت ثبات و امنیت در منطقه و حل و فصل مسایل به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

دو مقام ایرانی و قبرسی همچنین همکاری در حوزه مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، جنایات سازمان یافته و مبارزه با دزدی دریایی را از دیگر زمینه‌های مشترک میان طرفین و نیز در چارچوب همکاری با اتحادیه اروپایی مورد ارزیابی قرار دادند.

صالحی در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی را برای ارتقاء سطح مناسبات فیمابین با توجه به ظرفیت‌های متقابل از جمله در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشجویی اعلام کرد.

شرلی نیز با ابراز خشنودی از سفر صالحی به قبرس و سازنده خواندن مذاکرات و رایزنی‌های فیمابین آخرین تحولات و مسایل مربوط به وضعیت قبرس، اتحادیه اروپا و دیدگاه‌های کشورش نسبت به مسایل منطقه را تشریح کرد.

طرف یونانی نقش ایران را در کمک به حل و فصل مناقشات و استقرار امنیت در منطقه موثر و سازنده خواند و از مواضع اصولی کشورمان تقدیر کرد.

در این دیدار طرفین بر روابط نزدیک و رایزنی های فیمابین در سطوح مختلف تاکید کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.