بررسی سندسازی‌ ارزی در کمیسیون اصل۹۰

بینا- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی سفته‌بازی و سندسازی‌ها برای استفاده از ارز مرجع در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بینا، محمد علی پور‌مختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی  در خصوص سخنان مطرح شده از سوی رئیس جمهور در رابطه با اینکه اخلال در بازار ارز توسط عده‌ای خاص انجام می‌شود، به فارس اظهار داشت: گزارشهایی در این رابطه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم مطرح شده ولی اگر بخواهیم در این رابطه نتیجه‌ای را اعلام کنیم الان نمی‌شود در مورد آن اظهار نظر کرد.

وی افزود: این گزارش‌ها از مراجع مختلفی به دست ما رسیده که در آنها هم به نقش دولت و بانک مرکزی در بازار سکه و ارز و هم تحرکاتی که برخی‌ها برای سوء استفاده از این اوضاع دارند اشاره شده است.

پورمختار گفت: عمده افرادی که در مسائل مربوط به بازار سکه و ارز دخالت دارند افراد سودجو و دلال‌ها هستند و در واقع این افراد همان‌هایی هستند که به چیزی غیر از سود فکر نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: برخی افراد ارز را با نرخ مرجع دریافت می‌کنند ولی یا آن را هزینه نمی‌کنند و یا با اسناد صوری آن را تبدیل می‌کنند و ارز دریافتی را در جای دیگر به جریان می‌اندازند و یا به سفته بازی می‌پردازند که البته در مورد همه این موارد هم گزارش‌هایی به کمیسیون ارجاع شده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.