بررسی سه‌باره صلاحیت وزیر ورزش و جوانان

ایران > دولت– گروه سیاسی:
مجلسی‌هابرای سومین‌بار به بررسی صلاحیت وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی می‌پردازند.

از قدیم هم گفته‌اند «تا ۳نشه بازی نشه» و شاید با همین خوش بینی نهفته در این ضرب‌المثل نصرالله سجادی سومین گزینه دکتر روحانی که همه عمر خود را در پست‌های مدیریتی ورزشی از مدیرکلی تربیت‌بدنی آموزش و پرورش تا ریاست فدراسیون فوتبال و دبیرکلی کمیته المپیک گذرانده است، بتواند رأی اعتماد بهارستانی‌ها را از آن خود کند.

اولی مسعود سلطانی فر بود که حالا بر یکی از صندلی‌های شورای شهر تهران تکیه زده است و مردادماه امسال با ۱۴۸رأی مخالف نتوانست به وزارت برسد. دومی هم رضا امیری صالحی بود که بررسی صلاحیت او در فضایی پرتنش آغاز شد و بعد از نطق مخالف الیاس نادران با ۱۴۱رأی مخالف از وزارت بازماند. پیش‌بینی ایراد نطق‌های آتشین علیه او سبب شد جلسه رأی اعتماد آن روز مجلس از رسانه ملی پخش نشود. علی لاریجانی گفت که ما مخالفتی با پخش مراسم نداشتیم و از دولتی‌ها هم محمد‌رضا صادق مشاور رسانه‌ای روحانی اعلام کرد که دولت درخواستی برای پخش زنده مراسم نداشته است. رسانه ملی اعلام کرد که با مخالفت هیأت رئیسه مجلس دوربین‌ها و وسایل را جمع کرده است.

حالا اما عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه مجلس که امضای او پای برگه خروج اهالی سیما از صحن علنی، انگشت اتهام را به سمت مجلس نشانه گرفته بود با اعلام خبر حضور دکتر روحانی در جلسه رأی اعتماد امروز، گفته است که مجلس برای پخش جلسه رأی اعتماد آمادگی دارد و توپ را در زمین صدا و سیما انداخته و گفته نهایتا آنها می باشند که تصمیم می‌گیرند.

البته فضای مجلس برای بررسی صلاحیت نصرالله سجادی آرام است و نه خبری از نطق‌های سیاسی است و نه مثل جلسه رأی اعتماد امیری صالحی خبری از پخش شب‌نامه علیه او. چه اینکه مجلسی‌ها او را نه فردی سیاسی که مدیری کاملا ورزشی می‌دانند. او حتی حمایت اهالی پارلمان شهری را هم دارد و هفته قبل چهره‌های ورزشی شورای شهر تهران با بیان اینکه المپیک و مسابقات آسیایی منتظر رأی مجلسی‌ها نمی‌ماند درخواست رأی اعتماد به سجادی را داشتند.

مجلس البته یک‌بار به همنام او یعنی حمید سجادی نخستین گزینه محمود احمدی‌نژاد برای وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد نداده و او را به‌دلیل همراهی با جناح خاصی از دایره وزارت حذف کرده بود. این بار اما همین سیاسی‌نبودن نصرالله سجادی را امتیاز خاص وی می‌دانند و می‌گویند او بیش از آنکه متعلق به یک جناح خاص سیاسی باشد، مدیری حرفه‌ای در ورزش است که در کشاکش منازعات سیاسی به‌عنوان فردی ورزشی به مجلس معرفی شده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.