بررسی طرح دائمی شدن اصلاح بیمه اجباری وسائل نقلیه موتوری در کمیسیون شوراها

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس کمیسیون شوراها گفت: در جلسه امروز این کمیسیون طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مورد بررسی قرار گرفت.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وقوع تصادفات ناخواسته وسایل نقلیه موتوری و پیامدهای مالی و معنوی ناشی از آن همواره از مشکلاتی است که گریبان‌گیر اشخاص اتفاق‌دیده و مقصر شده و مشکلاتی سنگین به همراه دارد که برای جبران آن باید چاره‌جویی کرد.

رئیس کمیسیون شوراها دائمی شدن قوانین را از نکات بسیار مهم در فرآیند قانون‌نویسی عنوان کرد و اظهار داشت: برای استحکام یک قانون و بهره‌مندی عمومی ازخدمات ناشی از آن قانون، لازم است که یک قانون پس از تصویب حالت دائمی و ثابت داشته باشد.

خجسته تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیسیون اصلی رسیدگی کننده به این طرح کمیسیون اقتصادی در نظر گرفته شده، مقرر شد تا مراتب جهت بررسی تخصصی‌تر مراعا باقی بماند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۳۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده از دیگر موارد مورد بحث در نشست امروز کمیسیون بود، افزود: در جلسه امروز مقرر شد که نکات تخصصی طرح‌ها بررسی و جلسه آینده کیمسیون شوراها ارائه شود.

رئیس کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز موضوع اصلاح ماده ۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه و استثنا شدن شهرداری‌ها از این قانون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با عنایت به عدم نیاز به قانونگذاری در این زمینه موارد مورد نیاز در کمیسیون اصلی آن بحث و بررسی شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.