بررسی طرح سوال از رییس‌جمهور در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، سوال از رییس‌جمهور، وزیران و استیضاح آن‌ها را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت: سوال از رییس‌جمهور نباید حساسیت‌زا و تنش‌آفرین باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور حقیقت‌پور در تشریح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز اعضای کمیسیون لایحه گذرنامه را که در کارگروه امنیت تصویب شده بود مطرح نمودند که مورد مرور نهایی قرار گرفت و بندهایی از آن مورد اصلاح قرار گرفت تا برای ارائه به صحن آماده شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان این که در جلسه امروز مسائل سیاسی و امنیتی جاری کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: طرح سوال از رییس‌جمهور از منظر امنیتی و امنیت ملی در کمیسیون مطرح شد که موافقان و مخالفانی داشت و در نهایت برای این که کمیسیون وارد این موضوع بشود یا خیر به جمع‌بندی کلی نرسیدیم.

وی با بیان این که موضوع طرح سوال از رییس‌جمهور با در نظر گرفتن تبعات امنیتی در کمیسیون مطرح شد، تصریح نمود: سوال باید سیر طبیعی و قانونی خود را طی کند و از آن‌جایی که این سوال اقتصادی است باید پاسخ‌های اقتصادی داشته باشد و با حاشیه همراه نشود.

حقیقت‌پور سوال از رییس‌جمهور، وزیران و استیضاح آن‌ها را حق نمایندگان مجلس خواند و تاکید نمود: رییس‌جمهور خواستار پیاده‌سازی قانون اساسی در کشور می باشند و طرح سوال از وی هم جزیی از قانون است، بر این اساس نباید شرایط طرح سوال را به حاشیه برد و حساس نمود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با تاکید بر این که ممکن است در جلسات آتی این کمیسیون موضوع سوال از رییس‌جمهور مورد بحث قرار بگیرد، یادآور شد: سوال از رییس‌جمهور نباید حساسیت‌زا و تنش آفرین باشد بلکه باید بر اساس دوستی و تفاهم میان مجلس و دولت صورت بگیرد و به حاشیه رانده نشود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.