بررسی عملکرد وصول مطالبات در بانک ملی

۲۴ آبان ،

بینا- جلسه تحلیل و بررسی روند وصول مطالبات معوق با حضور آقایان حسین‌زاده و خواجه‌حسنی اعضای هیأت مدیره، محمدی و شهبازی مدیران امور استان‌ها و اعتباری برگزار شد.
به گزارش تفسیری بینا، در این نشست که تنی چند از مسئولان ادارات امور شعب تهران و استان‌ها و شعب مستقل نیز حضور داشتند آقای حسین‌زاده طی سخنانی با اشاره به اهمیت وصول مطالبات معوق و کاهش این مطالبات افزود: همه مسئولان باید از فرصت‌های موجود تا پایان سال استفاده کنند و با دقت و توجه بیشتر در این امر مهم تلاش کنند، زیرا در سوددهی و بهبود ترازنامه بیشترین عامل تاثیرگذار است.
وی افزود: کمیته پیگیری مطالبات در همه ادارات امور و شعب مستقل باید تلاش ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و همهی آمار مطالبات و سپرده‌ها به صورت روزانه رصد شود.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد لازم است دستورالعمل‌های مربوطه به صورت روان‌تر و شفاف‌تر به ادارات ارسال گردد و با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب از تبدیل تسهیلات فعلی به مطالبات معوق جلوگیری شود.
وی در این خصوص افزود: مسئولان شعب حتی در صورت لزوم می‌توانند با توجه به شرایط موجود و در چارچوب قوانین تسهیلات را تجدید کنند.
عضو هیأت مدیره در پایان بر لزوم همکاری و تعامل ادارات مربوطه و سازمان‌های مرتبط تاکید کرد.
خواجه‌حسنی عضو دیگر هیأت مدیره در ادامه این جلسه با اشاره به سخن حضرت علی (ع) اظهار داشت: از اقدامات مهم حکومتی بازرسی و پایش مداوم از زیرمجموعه می‌باشد که مهمترین بخش در خصوص مطالبات معوق نیز نظارت و پیگیری است و باید در همه مراحل صورت گیرد.
وی‌ افزود: نظارت، پیگیری و عدم روزمرگی از مهمترین وظایف یک مدیر است و وظایف مدیر در وصول مطالبات از همه کارکنان بیشتر و مهمتر است. هیچ‌یک از مسئولان نباید نسبت به کارکنان زیرمجموعه خود بی‌تفاوت باشد و همه کارکنان باید در همه امور با وجدان کاری عمل کنند.
عضو هیات مدیره خاطرنشان کرد مشتری مداری، توجه به نیاز مشتریان و توجه ویژه به امور جزئی، در وصول مطالبات و یا تعویق آن موثر است.
خواجه حسنی در ادامه گفت: مسئولان باید با استفاده از ابزارهای قانونی موجود و برنامه‌ریزی لازم در ماه‌های پایانی سال، مانده مطالبات معوق را کاهش دهند و در این خصوص همهی کارکنان صف و ستاد نقش و سهم ویژه خود را دارند و می‌توانند با تدبیر و دقت راهکارهای مناسب به شعب ارائه دهند.
وی بیان داشت: اصلی‌ترین پیش‌نیاز برای سوددهی، تکریم مشتری، برخورد مناسب و توجه ویژه به نیازهای آنهاست که در این خصوص عملکرد همهی کارکنان باید بررسی و تحت نظارت قرار گیرد تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.
خواجه حسنی در این نشست اظهار داشت: تفاوت بازده ادارات می تواند در نحوه عملکرد، کارایی نیروها و مدیریت آن باشد و تقویت یا تضعیف هریک از این موارد در ثبات مالی بانک تاثیر مستقیم دارد.
محمدی مدیر امور شعب استان‌ها نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق گفت: تک‌تک کارکنان باید توجه ویژه‌ای به وصول مطالبات بانک داشته باشند و ستاد و صف با برنامه‌ریزی و هماهنگی در این امر مهم مشارکت کنند.
شهبازی مدیر امور اعتباری بانک نیز در این نشست گفت: مهمترین اصل در وصول مطالبات پیشگیری است که در این خصوص اعتبارسنجی و دقت در دریافت وثایق از امور مهم است و این امر باید به منظور سوددهی مناسب و پیشگیری از ایجاد  مطالبات معوق، در زمان صحیح و مناسب یعنی زمان اعطای تسهیلات صورت گیرد.
وی افزود: می‌توانیم با نظارت مستمر و پیگیری مجدانه، زمینه ایجاد مطالبات معوق را به حداقل برسانیم و به تناسب شرایط موجود، راهکار علمی و عملی مناسب جهت وصول مطالبات و محدود کردن معوقات ارائه دهیم.
مدیر امور اعتباری در پایان خاطرنشان کرد مشارکت در وصول مطالبات معوق به عنوان وظیفه اصلی همه کارکنان است و مسئولان مربوطه نیز باید روند اعطای تسهیلات و صرف آن را به درستی بررسی کنند که در این امر مهم ارتباطات، مراودات و رایزنی‌های مناسب مسئولان مربوطه با سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل ضروری است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.