بررسی مسائل اتباع ایران و امارات در هشتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور

فروردین ۱۴۰۳

هشتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی و گارد ساحلی ایران و امارات متحده عربی به ریاست معاون وزیر امور خارجه کشورمان و قائم مقام سیاسی وزیر خارجه امارات از فردا (سه‌شنبه) در تهران آغاز به کار می‌کند.

“حسن قشقاوی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد هشتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی و گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی گفت:  مسائل مرتبط به امور اتباع ۲ کشور به خصوص ایرانیان مقیم امارات، تسهیلات ویزایی و موضوعات کنسولی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این نشست از فردا (سه‌شنبه) به مدت ۲ روز به ریاست حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان و احمد طارق الهیدان قائم مقام سیاسی وزیر امور خارجه امارات در محل وزارت امور خارجه کشورمان آغاز به کار می‌کند.
 
شایان ذکر است در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مسائل مربوط به ایرانیان مقیم امارات مطرح شد و طرفین توافق کردند که مسائل مربوطه در نشست کمیسیون کنسولی مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.
 
هفتمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی ۱۹ و ۲۰ مهر ماه در ابوظبی برگزار شد.
 
همچنین؛ در این اجلاس دو روزه مباحث مورد علاقه کنسولی، زندانیان ایرانی در امارات و همکاری‌های پلیس دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یادداشت تفاهم همکاری مشترک نیز در پایان این نشست به امضای طرفین رسید.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.