بررسی معافیت های سربازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس/ سردار کمالی: بیشترین سوال نماینده ها درباره معافیت ها و کسر خدمت ها بود

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

یکی از برنامه ای جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس، بررسی قانون تازه سربازی بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار موسی کمالی، مشاور رئیس ستاد کل نیروی های مسلح که یکی از مقامات نظامی حاضر در این جلسه بود، درباره سوالات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرآنلاین گفت: “نماینده های مجلس درباره معافیت ها و کسر خدمت هایی که وجود دارد، سوالاتی داشتند. می خواستند آخرین وضعیت قانون خدمت سربازی و علل تغییرات را بدانند. توضیح دادیم که قانون تازه خدمت سربازی که تصویب شده نسبت به قانون پیشی معافیت ها را گسترش داده است.”

به گفته او یکی از سوالات مربوط به کسر خدمت های ایثارگران بوده است: “گفته شد براساس موالید ذکور و نیاز نیروهای مسلح، تصمیماتی درباره کسر خدمت ها و معافیت ها گرفته شده است؛ تعداد موالید کم شده است و به همین سبب تعداد مشمولان خدمت سربازی هم کم شده است. با توجه به این شرایط تناسب ایجاد نمودیم و چنین تصمیم گرفتیم؛ معافیت و کسر خدمت نخبگان و محققان و … به قوت خودش یاقی بماند. اما کسر خدمت ایثارگران و جانبازان و آزادگان را تمدید نکردیم. همچنین معافیت هایی برای فرزندان خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دادیم. به همین سبب معافیت ها گسترش پیدا نموده است. ضمن اینکه معافیت های بسیجیان به قوت خود باقی است.”

دراین باره همچنین سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مهر گفت: “امیرمحمد حسن باقری، معاون نیروی انسانی ستاد کل و سردار موسی کمانی، مشاور رئیس ستاد کل، آخرین تغییرات نظام وظیفه عمومی را بررسی و گزارش کاملی به کمیسیون ارائه نمودند. کسری خدمت بسیجیان که به صورت «بسیجی فعال» همکاری دارند و کسری خدمت نخبگان و محققان در حوزه های امنیتی و دفاعی به قوت خود باقی است. دوره قانونی معافیت سه برادری به پایان رسیده است و در حال حاضر چنین معافیتی وجود ندارد.”

محمدحسن آصفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به خبرگزاری خانه ملت درباره این جلسه گفت: “به کارگیری سربازان وظیفه در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی مطرح نمی باشد.”


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.