بررسی موضوع زنان و خانواده در سند مهندسی فرهنگی

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز سه شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در این جلسه اهانت اخیر به ساحت مقدس حضرت امام هادی (ع) را محکوم کرد.

‘کبری خزعلی’ افزود: این مسائل نشات گرفته از ضعف و زبونی دشمن است که به این اقدامات سخیف و سبوعانه متوسل می‌شود و امام دهم ما را نشانه گرفته‌اند چرا که در زیارت جامعه کبیره منسوب به ایشان، به صراحت مباحث امامت و ولایت مطرح شده و دشمن خوب می‌دانند که عامل بقای انقلاب ولایت است.

فلسفه حکم ارتداد برای افرادی که حرام شرعی را مرتکب می‌شوند نیز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده مطرح شد و اعضا با آسیب‌شناسی مسیر آموزشی، معرفتی در انتقال معارف دینی بر آموزش احکام به‌عنوان مقتضای عمل به تکلیف و احکام الهی و دینی تاکید کرده و حکم امام خمینی (ره) در رابطه با سلمان رشدی را از این نمونه اعلام کردند.

تاکید بر وظایف خانواده و آموزش و پرورش و نقش ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها درآموزش و اطلاع‌رسانی احکام دینی نیز از دیگر مباحث این جلسه بود.

اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده همچنین درخصوص همکاری در برگزاری اجلاس ‘زنان بیداری اسلامی’ اعلام آمادگی کردند.

در ادامه جلسه موضوع زنان و خانواده در سند مهندسی فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون احیای کرامت ذاتی، هویت‌بخشی و زمینه‌سازی رشد و تعالی زن در تمامی ابعاد و مبارزه با رویکرد ابزاری به زن و تکریم و نهادینه‌سازی ترویج نقش همسری، مادری و تربیتی زن در خانواده همراه با حضور اجتماعی متناسب با شان ایشان بیان داشتند.

متناسب‌سازی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دستگاه‌ها با وظایف و نقش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان، نقد فعال جایگاه و وضعیت زنان و جریان‌های فمینیستی در غرب و پاسخگویی مؤثر به شبهات در سطوح ملی و فراملی و ارائه راهکار بر مبنای آموزه‌های اسلامی و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی نیز از مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست بود.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۸۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.