بررسی نرخ باروری و جمعیت کشور در کارگروه جمعیت و خانواده مجلس

سیدامیر حسین قاضی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه کارگروه جمعیت و خانواده در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این کمیته، اعضای سه کمیسیون اجتماعی، بهداشت و درمان و فرهنگی حضور دارند، گفت: قرار است در این کمیته طی تعامل با مسئولان دولتی، افق رشد جمعیت متناسب با شرایط کشور بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در این جلسه در خصوص تعریف جمعیت مطلوب، نرخ باروری و نرخ رشد جمعیت بحث هایی صورت گرفت و مطرح شد کشور باید چه نرخ جمعیتی داشته باشد تا عوارض ناشی از افزایش جمعیت و صعود غیر قابل کنترل پیش نیاید.

قاضی زاده ادامه داد: در خصوص نرخ جمعیت به جمع بندی اولیه رسیدیم و قرار شد محاسبات لازم توسط برخی اعضای کارگروه انجام و در جلسات آینده ارائه شود.

نماینده مشهد در خانه ملت با تاکید بر اینکه همچنین در این نشست نقطه‌نظراتی در مورد میزان نرخ رشد جمعیت در ۴۰ سال آینده مطرح شد، اظهار داشت: در نشست امروز در خصوص حداقل و حداکثر نرخ مطلوب جمعیت با توجه به امکانات و توان اداره کشور و اینکه باید به چه نرخی برسیم بحث هایی صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در نشست امروز کارشناسانی از انجمن جمعیت شناسان ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت نظرات کارشناسی خود را ارائه دادند تا به نرخ مناسبی در خصوص جمعیت کشور برسیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.