بررسی نقش سفر نیویورک بر تحولات منطقه با حضور عبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز پرونده ایرانیان زندانی در خارج از کشور و تأثیر سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، با حضور معاون وزیر امورخارجه مورد بررسی قرار گرفت.

“سیدحسین نقوی‌حسینی” نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز که با  حضور امیر عبداللهیان معاون وزیر امورخارجه برگزار شد، دربارهٔ مسائل مختلفی از جمله نقش سفر رئیس‌جمهور بر تحولات منطقه، به خصوص بحران سوریه بحث و تبادل‌نظر شد.
 
وی افزود: امیر عبداللهیان در این جلسه مواردی دربارهٔ نقش بی‌بدیل سخنان روحانی در تضعیف جایگاه بعضی از کشورها مطرح و اشاره کرد که سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به طور حتم بر بحران سوریه بسیار موثر است، زیرا اختلافات شدید بین معارضین و همکاری بشار اسد در راستای نابودی سلاح‌های شیمیایی از جمله موضوعاتی است که بحران سوریه را به نفع دولت تغییر داده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: کشورهای منطقه از جمله ترکیه در ارتباط با بحران سوریه دچار مشکلات فراوان شده و توان اثرگذاری بر بحران سوریه را از دست داده‌اند.
 
نقوی‌حسینی تأکید کرد: امیر عبداللهیان در این جلسه از اعلام نقطه نظرات ایران در مقابل بحران سوریه و تلاش برای راه‌حل سیاسی و کمک به بحران سوریه مواردی را مطرح کرد.
 
نماینده ورامین با اشاره به اینکه ما اصراری بر شرکت در ژنو ۲ نداریم، گفت: بحران سوریه بدون کمک و همکاری جمهوری اسلامی ایران حل نخواهد شد و ایران نیز با هر نوع راه‌حل نظامی و دخالت قدرت‌ها و کشورهای خارجی مخالف است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تأکید کرد: در بخش دیگری از این جلسه، موضوع زندانیان ایرانی خارج از کشور به ویژه ایرانیان زندانی در کشورهای مالزی، اندونزی و تایلند و امارات مطرح شد و کمیسیون نگرانی خود را از شرایط زندانیان مذکور اعلام کرد، به ویژه برای زندانیانی که به سبب جرایم عمومی زندانی شده‌اند.
 
نقوی‌حسینی در پایان گفت: در این زمینه ضرورت دارد که وزارت امورخارجه به طور جدی راهکارهای نجات زندانیان را دنبال کند. البته این اقدامات به معنای نادیده انگاشتن جرایم عمومی مجرمان نیست اماپیگیری مسائل قضایی آن‌ها ضروری است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.