بررسی همکاری اسکایپ با نهادهای جاسوسی آمریکا

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

برخی کشورهای اروپایی قصد دارند در مورد عملکرد شرکت اسکایپ و نرم‌افزار تلفن اینترنتی آن و احتمال همکاری آن با آژانس امنیت ملی آمریکا تحقیق کنند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از گاردین، در تازه‌ترین بررسی‌ها از این دست کمیسیونر حفاظت از اطلاعات کاربران در لوکزامبورگ نگرانی خود را مشارکت مخفیانه اسکایپ در برنامه جاسوسی پریسم اعلام کرده است.
 
اسکایپ که در مالکیت شرکت مایکروسافت است، در صورت اثبات ادعاهای یاد شده با جریمه و ممنوعیت فعالیت در کشورهای اروپایی مواجه خواهد شد. این شرکت ممکن است داده های خصوصی کاربران و محتوای مکالمه آنها را در اختیار جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داده باشد، هر چند کسب اطمینان در این زمینه بدون انجام تحقیقات مفصل امکان پذیر نیست.
 
مقامات لوکزامبورگ می‌گویند تحقیقات خود در زمینه نقض حریم شخصی کاربران از سوی اسکایپ را آغاز کرده‌اند و با توجه به بعضی افشاگری‌ها در زمینه رابطه اسکایپ با آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه ژوئن بررسی‌های خود را ادامه خواهند داد.
 
پیش از این لوکزامبورگ به بعضی شرکت‌های دیگر بزرگ آمریکایی مانند آمازون و نتفلیکس نیز به سبب عدم پرداخت مناسب مالیات اعتراض کرده بود. مایکروسافت در برابر این اتهامات وارده سکوت کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.