بررسی وضعیت اقتصادی کشور در جلسه سران قوا

ایران > قوای سه‌گانه– گروه سیاسی:
جلسه خصوصی سران سه قوه دیروز سه ساعت به‌طول کشید، رؤسای قوای مجریه و قضاییه به‌صورت کلی گفتند که درباره مسائل داخلی و خارجی بحث شد اما آنچه از فحوای سخنان آنان برمی‌آمد بررسی وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات ارزی بازار، مهم‌ترین محور این جلسه بوده است.

این جلسه که در ادامه سلسله جلسات سران سه قوه با یکدیگر بود، این بار به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی زودتر از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد جلسه را ترک کرد اما روسای قوه قضاییه و مجریه پس از او، نیم‌ساعت دیگر جلسه را ادامه دادند.

کمتر پیش می‌آید که سران سه قوه بعد از جلسات خصوصی‌شان در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ بگویند و شرح کاملی از آنچه در این جلسات گذشته است به‌دست دهند اما دیروز بعد از پایان این جلسه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از نتایج نشست سران سه قوه، گفت که یکی از ویژگی‌های مهم نشست سران سه قوه این است که در آن مشکلات تعاملی میان دستگاه‌ها و همچنین مسائل داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قطعا به نزدیک شدن دیدگاه‌ها کمک می‌کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه هیچ‌گاه جلسات عمومی مانند جلسات خصوصی چنین ثمراتی ندارد، تصریح کرد: در این جلسه در مورد مسائل داخلی و خارجی و همچنین وضع کنونی گفت‌وگو شد.وی افزود: در این جلسه در مورد مسائل مربوط به ارز صحبت‌هایی شد و دولت در این زمینه در حال تلاش است که امیدواریم ثمرات آن در روزهای آینده مشخص شود. محمود احمدی‌نژاد اما کمتر به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت و سعی کرد از پاسخ صریح به سؤالات خبرنگاران طفره برود. او تأکید کرد که در این جلسه تلاش شد تا در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته شود.

براساس روایتی که فارس از صحبت‌های احمدی‌نژاد منتشر کرد، رئیس‌جمهوری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وعده رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش نرخ سکه پرسیده بود، گفته که داریم تلاش می‌کنیم نرخ سکه کاهش پیدا کند. اما مهر در همین باره گزارش داد: رئیس‌جمهور در مورد افزایش قیمت سکه و ارز در روزهای اخیر گفته که من نگفتم قیمت ارز کاهش می‌یابد، ولی تلاشمان را می‌کنیم وضعیت بهتر شود. احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی اخیر تلویزیونی‌اش با بیان اینکه دولت در حال مدیریت شوک‌هایی است که به بازار ارز و سکه وارد شده، افزایش سود بانکی را یکی از دلایل گرانی ارز و سکه در بازار دانسته بود.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاری که پرسید شما در گفت‌وگوی زنده خبری اعلام کردید این دولت ادامه دارد یعنی چه، پاسخ داد: منظورم این بود که تا زمانی که مردم هستند، دولت‌ها به مردم خدمت می‌کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه‌‌چیز را پرسیدید ولی باید سؤالات مهمی می‌پرسیدید از جمع خبرنگاران خارج شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.