بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ممتاز نیوز، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار گرفت.
 
در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا و رؤسای قوه مجریه و مقننه، وزیر اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز به عنوان مدعو حضور داشتند، ابتدا نظرات پیشنهادی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع در مورد سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی مطرح شد و پس از بحث و بررسی اعضا، مواردی از این سیاست‌ها به تصویب رسید.
 
در مقدمه این سیاست‌ها آمده است: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله و با رویکردی حماسی، جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، داخل‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌‌شود.
 
همچنین موارد زیر به تصویب رسید:
 
۱- تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی، حداکثر کردن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.
 
۲- پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه‌‌ی جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان.
 
۳- محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد، با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری، ایجاد بستر رقابت در تولید با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع مناطق کشور براساس آمایش سرزمینی، با هدف دستیابی به جایگاه بهینه‌ی بهره‌وری در توسعه اقتصاد ملی.
 
ادامه بررسی و تدوین این سیاست‌ها به جلسات آتی مجمع موکول شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.