بررسی کاهش “تعرفه” خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی / افزایش تعرفه خودروهای ۳۰۰۰ سی‌سی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شورای رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس شورای رقابت گفت:‌ در جلسه امروز بحث تعرفه خودرو مطرح و قرار شد کارشناسان این مرکز روی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی کار کرده و گزارش ممتاز به نقل از مربوطه را به شورای رقابت ارائه کنند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.

شیوا تصریح کرد: پیشنهادات کاهش تعرفه صرفا برای دو نوع خودرو بوده، در کنار این موضوع بحث افزایش تعرفه برای خودروهای ۳۰۰۰ سی‌سی هم مطرح شد.

وی با بیان آنکه ما در شورای رقابت معتقد به رقابتی کردن بازارهایمان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سطح سایر مسایل از جمله ایمنی در بحث خودرو هستیم لذا با بررسی و اصلاح فرمول قیمتی که برای خودرو به تصویب رسیده بود کار بررسی تعیین تعرفه‌های واردات خودرو را در دستور کار قرار دادیم زیرا نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال قرار است به تصویب دولت برسد.

رئیس شورای رقابت با تاکید بر این نکته که میزان مصرف خودروهای خارجی که بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی است کمتر از خودروهای داخلی است عنوان کرد: ‌این خودروهای وارداتی از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالا بوده ضمن آنکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی ادامه داد: در مورد افزایش تعرفه خودروهای ۳۰۰۰ سی‌سی این موضوع به سبب بالا بودن میزان مصرف این خودورها، در نظر گرفته شده ضمن آنکه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در رابطه با درآمدزایی آن برای دولت باید بگویم اگرچه کاهش تعرفه این گروه از خودروها سبب پایین آمدن درآمد دولت می‌شود اما این کمبود درآمد با افزایش تعرفه خودورهای ۳۰۰۰ سی‌سی قابل جبران است.

در حال تکمیل…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.