بررسی یک روش جدید MRI برای تشخیص زودتر سرطان پروستات

محققان مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال بررسی یک روش جدید MRI برای تشخیص زودتر سرطان پروستات هستند.

دکتر عباس بصیری، رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  با اشاره به این که پروژه های تحقیقات زیادی در این مرکز تحقیقات در حال انجام است گفت: یکی از این پروژه ها یک روش جدید در MRI برای سرطان پروستات و مثانه است تا بتواند غدد لنفاوی گرفتار در اثر سرطان را از MRI معمولی با قدرت بیشتری نشان دهد.

وی افزود: البته در این روش از یک حامل استفاده می شود تا مواد رنگی موجود در خود را به غدد لنفاوی گرفتار حمل کند که ما در آینده می توانیم از این حامل به عنوان یک حامل دارو استفاده کنیم. در واقع دارو را بر روی آن سوار کنیم تا بتوانند به محل های درگیر سرطان برود و به جای دیگر آسیب نزند.

بصیری با بیان این روش می تواند علاوه بر یک روش تشخیص به عنوان یک سرطان موثر تر هم عمل کند اظهار داشت: این پروژه یک کار تحقیقات بین محققین علوم پایه و بالینی است که یک سال از شروع کار می گذرد و گزارش نهایی آن در حال آماده شدن است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.